کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی سامانه بارشی در استان تا اواخر امروز است.
کد خبر: ۸۰۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 08 December 2019

ابراهیم هنرمند با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی از استان تا اواخر امروز، اظهار کرد: بر این اساس در اکثر مناطق به ویژه نواحی جنوب و غربی استان، بارش برف، باران و مه صبحگاهی در بعداز ظهر و گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه کمینه دما در اکثر مناطق استان چهار تا هشت درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: شهر اصفهان با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید روبه رو است. در اکثر مناطق به‌ویژه نواحی جنوبی و غربی استان بارش برف و باران و مه‌ صبحگاهی در بعدازظهر گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می شود.  

کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: گرمترین نقطه استان چوپانان با ۱۸ درجه سانتیگراد و سردترین نقطه استان نیز بوئین و میاندشت با منفی هشت درجه سانتیگراد خواهد بود.

هنرمند تصریح کرد: دمای هوای استان اصفهان امروز (یکشنبه) حداکثر۱۱ و فردا حداقل صفر درجه پیش بینی می‌شود.

وی در مورد آلودگی هوا، گفت: به سبب گذر امواج ناپایدار و استقرار شرایط ناپایداری، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده های جوی انتظار نمی رود.

هوای اصفهان سالم است

همچنین بر اساس اعلام اداره کل حفاظت و محیط زیست استان اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) در ۲۴ساعته منتهی به ساعت، ۱۲ با میانگین شاخص ۸۷، در وضعیت سالم است.

وضعیت کیفی هوای اصفهان در میدان احمدآباد با شاخص ۱۱۲ و خیابان استانداری با شاخص ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. شهرستان های استان نیز تنها شاهین شهر با شاخص ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و بقیه شهرستان های استان در وضعیت هوای سالم هستند.

برچسب ها: هواشناسی ، هوای سالم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار