نادر فخری:
به گزارش تابناک سمنان: نادر فخری فرماندار شاهرود با اشاره به بافت کشاورزی این شهرستان، گفت: تقویت سامانه‌های جدید هواشناسی برای رصد وضعیت جوی یک نیاز اساسی است.  
کد خبر: ۸۰۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 09 December 2019

نتیجه تصویری برای نادر فخری

فرماندار شاهرود در دیدار صبح دوشنبه با مدیرکل هواشناسی استان سمنان و رئیس هواشناسی شاهرود به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه اهمیت هواشناسی در شهرستان که دارای بافت کشاورزی است، دوچندان محسوب می‌شود، ابراز داشت: کاربرد هواشناسی درزمینهٔ کشاورزی و اقلیم‌شناسی بسیار مهم و نیاز است تا دستگاه‌های نوین و سامانه‌های هواشناسی تقویت شود و هواشناسی نقش عمده‌ای در جلوگیری از ضرر مالی کشاورزان و دامداران و درمجموع اقتصاد منطقه شاهرود دارد لذا نیاز است تا درزمینهٔ کاربرد داده‌های هواشناسی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه کار مضاعف در کنار تقویت زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های فیزیکی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه هواشناسی باشد، بیان کرد: وجود سامانه‌های اطلاع‌رسانی درزمینهٔ پیش‌بینی‌های جوی یکی از ضرورت‌ها است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه کاربرد هواشناسی بر کشاورزی و هوانوردی در شاهرود اهمیتی بسزا دارد، گفت: دو ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه خودکار جاده‌ای، یک ایستگاه هواشناسی کشاورزی، یک ایستگاه هواشناسی فرودگاهی در این شهرستان وجود دارد.

ایرج مصطفوی با بیان اینکه شش ایستگاه اقلیم شناسی و ۲۰ ایستگاه باران سنجی نیز در شاهرود وجود دارد، ابراز داشت: کاربرد داده‌های هواشناسی در حفاظت اراضی کشاورزی در برابر سرمازدگی، ضرورت پیش‌بینی هوا و ... دارای اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار