"مهرداد هوکری" جوان 20 ساله کرمانشاهی که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، یازدهمین نفر در استان بود که امسال جان چند بیمار نیازمند عضو را نجات داد.
کد خبر: ۸۰۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 11 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتربهناز کریمی مسئول واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مرگ مغزی این جوان در تصادف، گفت: خوشبختانه خانواده این جوان به دنبال وقوع این حادثه ناگوار با نهایت بزرگواری تصمیم به اهدای اعضای بدن وی گرفتند تا مرگ جوان عزیزشان زندگی دوباره ای برای افرادی دیگری باشد که تا آستانه مرگ پیش رفته‌اند.

وی افزود: با مرگ مغزی این جوان پس از تایید پزشکان متخصص، جسد او بامداد دوشنبه(18 آذر) به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شده و پس از انجام عمل پیوند بعدازظهر همان روز به کرمانشاه بازگشت.

وی یادآور شد: حدود هشت عضو بدن یک فرد مرگ مغزی شده قابل پیوند است که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو بدن وجود دارد.

کریمی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون این یازدهمین مورد اهدای اعضا است که در استان انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی‌شود و افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزانشان، می‌توانند آن را به نیازمندان عضو اهدا کرده و جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات دهند.

وی تاکید کرد: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تمام توان برای ارتقا و ترویج فرهنگ اهدای عضو می کوشد.

کریمی خاطرنشان کرد: علاقمندان به این امر می توانند بصورت حضوری به اداره پیوند معاونت درمان دانشگاه واقع در بلوار شهید بهشتی ساختمان شماره دو دانشگاه مراجعه کرده و یا جهت در یافت کارت اهدای عضو به سایت مربوطه به نشانی: www.ehda.ir مراجعه کنند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار