مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به ثبت قرارداد آب بیش از ۱۳ هزار و ۲۹۶ هکتار انواع محصولات زمستانه در شمال خوزستان گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۴ درصد افزایش کشت را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۰۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 23 December 2019

یعقوب کرمی با اشاره به شرایط خشکسالی شدید نیمه نخست سال ۹۷ و پربارشی نیمه دوم افزود: باتوجه به تمهیدات سازمان آب و برق خوزستان و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیر کشت محصولات زراعی زمستانه به بیش از ۵۸ هزار هکتار برسد.

وی لازمه برنامه‌ریزی برای تامین آب زمین‌های کشاورزی منطقه را مراجعه به موقع کشاورزان جهت عقد قرارداد عنوان کرد و گفت: این کار می‌تواند باعث خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب زراعی شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان افزود: عقد قرارداد آب محصولات زمستانه تا ۱۶ دی‌ماه امسال ادامه دارد. 

وی سطح زیر کشت قراردادهای تابستانه امسال را نیز بیش از ۳۰ هزار و ۵۳۷ هکتار اعلام کرد و گفت: تابستان سال ۹۷ بدلیل خشکسالی شدید حدود ۱۹ هزار و ۷۱۵ هکتار قرارداد محصولات تابستانه ثبت شد.

انواع محصولات زراعی و باغی در شمال خوزستان با بهره‌گیری از کانال‌های مدرن آبیاری کشت می‌شوند که در این میان سطح زیر کشت گندم، ذرت، صیفی‌جات، سبزیجات، باغات مرکبات و چغندرقند قابل توجه است.

شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان با بیش از ۱۸ هزار مشترک مدیریت تامین و توزیع آب در زمین‌های کشاورزی محدوده شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار