رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان بر اساس پژوهش صورت گرفته در شهرستان اصفهان اعلام کرد که ۳۴درصد تردد خودروها در معابر اصفهان پراید و ۱۵ درصد وانت است که بخاطر فقر غالب بر خانوارها امروزه موتور سیکلت وسیله ارتزاق خانواده ها شده است.
کد خبر: ۸۰۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 11 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان،کوروش محمدی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های اندازه گیری پیشرفت کشورها خودروها هست که سهم تردد ۳۴درصدی پراید در معابر شهری نشان از فقر مردم است .
وی یکی دیگر از شاخصهای کشورهای پیشرفته را تولید خودروهای دانست که باعث آلودگی هوا و زیست محیطی نشوند که در این حوزه نیز تردد ۵۰ درصدی پراید و وانت در شهر را از عوامل اصلی آلودگی هوا اصفهان دانست و افزود: پیک ساعت آلودگی هوا بین ۵ تا ۸ صبح و ۳تا ۶ بعدازظهر است.
رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان جاده اصفهان ذوب آهن،اصفهان نجف آباد و اصفهان مورچه خورت را پرترددترین جاده ها خواند که پس از ان میتوان به اصفهان مبارکه اشاره کرد و افزود: حدود ۶۰۰ هزار دستگاه روزانه در شهرستان اصفهان تردد میکند.

وعده سر خرمن به خبرنگاران

وی با اعلام اینکه ۸۳ درصد آلاینده های شهر از سمت موتورسیکلت ها است، ادامه داد: نقش اتوبوس هادر الایندگی هوا هم بی تاثیر نیست.
محمدی سهم ذرات معلق در آلودگی هوا را در برخی از فصول ۹۷ درصد و در برخی ۶۷ درصد عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان آلودگی ها را در مرکز شهر اصفهان داریم و مناطق شمال شرق اصفهان مثل حکیم نظامی و میدان آزادی، میدان لاله و خیابان کاوه و بیشتر نقاط و خیابان های اصلی اصفهان میزان آلودگی بالایی دارند.
وی با اشاره به اینکه الودگی هوا نقش زیادی در بیماری های عصبی و روان تنی و تنگی نفس دارد.
با وجودی که این نشست خبری مقرر بود با حضور مدیر کل محیط زیست اصفهان برگزار شود اما تنها نمایندگان خود را ارسال کرده بود.
هر چند موضوع اهمیت آلودگی هوا بسیار مهم است و متولیان اصلی ان در این نشست صحبت کردند اما صرفا ارایه گزارش کار و فعالیت آنها بود و کاملا یکطرفه و در نشست خبری رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان و مدیرکل اداره محیط زیست اصفهان ومعاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان مجال سوال به خبرنگاران ندادند و باوعده سر خرمن به آنها پرسش و پاسخ به وقت دیگر موکول کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار