معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان :
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: یکی از ضعف های بزرگ و چالش پیش روی استان کمبود نیروهای مهارتی و متخصص و دوردیده است .
کد خبر: ۸۰۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 11 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، سید حسن قاضی عسگر در دومین جشن دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان اظهار داشت: یکی از علت های موفقیت کشورهای پیشرفته از جمله آلمان مهارت افزایی نیروهای مورد نیاز صنعت است و استفاده و به کارگیری از مهارت آموزان در صنایع است.
وی با بیان اینکه یکی از گلایه های صنایع از دانشگاه ها عدم آموزش با کیفیت دانشجویان است،ادامه داد: زمانی که فراخوان برای جذب نیرو در صنایع داده میشود هزار نفر شرکت میکنند اما به هنگام مصاحبه سطح مهارت و تخصص انها بسیار کم است و باعث میشود دو سال اول کار به شکل آزمون و خطا و با پول شرکت سطح مهارت نیروها را افزایش دهیم.
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: هر کجا مشکلی دیدیم به علت نبود نیروهای باتجربه ماهر است که استفاده از نیروهای کم مهارت و حتی فاقد مهارت در صنعت های مختلف باعث تولید محصولات بی کیفیت میشود .
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور باید سهم دانش آموختگان مهارتی را از ۱۵ به ۳۰ درصد برسانیم که در حال حاضر از برنامه عقب هستیم، ادامه داد: باید مهارت آموزی را از کارهای ساده تا کارهای پیچیده انجام دهیم.
قاضی عسگر با بیان اینکه هم‌اکنون مشکل اساسی در حوزه تولید ، قیمت تمام شده است که باید زیر قیمت تمام شده جهانی باشد و حتی ۱۰ درصد هم به علت تحریم باید کمتر بفروشند، ادامه داد: در این حوزه باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
وی به کارگروه آموزش و پژوهش و نوآوری در استانداری اصفهان اشاره کرد و افزود: شورای مهارت آموزی را در دستور کار داریم و باید به طور جدی در این عرصه گام برداریم.
قاصی عسگر فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان را دانش آموختگانی دانست که با امکانات موجود در جامعه باید مهارت افزایی کرد و کار افرین شد و افزود: آمار بیکاری در اواخر دی ماه سال گذشته ۱۴ و یک درصد بود که با یاری خدا و بارش باران و همت و تلاش مسولان استان توانستیم به ۱۰ و یک دهم درصد برسانیم.
وی با اشاره به اینکه برای کاهش هر یک دهم درصد از آمار بیکاری با پوست و گوشتمان جنگیدیم و مسیر طولانی و سنگینی را طی کردیم که از دانش آموختگان میخواهیم که از طریق سامانه الکترونیکی استانداری و شماره ۱۱۱ نقطه نظرات خود را اعلام کنند و افزود:اگر طرح اقتصادی دانش اموختگان دارند میتوانند به سایت استانداری مراجعه کنند .
وی ادامه داد: در یک سال اخیر تلاش شده زمینه اشتغال زایی و راه برای حمایت از طرح های اقتصادی فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار