معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت:دانشگاه های جامع علمی کاربردی به گونه ای پیش رفته است و توانسته در جامعه خود را نشان دهد که نیروی انتظامی اعلام کرده است تا سربازها در دوره سربازی مهارتی نیاموزند معاف از سربازی نخواهند شد.
کد خبر: ۸۰۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 11 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، مهدخت بروجردی علوی با حضور در اصفهان و در جمع دانش آموختگان علمی کاربردی اصفهان با اشاره به سبقه شکل گیری این مجموعه دانشگاه ها اظهار داشت: 27 سال و دو ماه پیش دانشگاه های جامع علمی و کاربردی با هدف مهارت آموزی و تربیت دانش آموختگانی که پس از فارغ التحصیلی بتوانند جذب کار شوند، شکل گرفت اما این در حالی بود که در برهه های از زمان از این هدف متعالی خود منحرف شد.
وی تصریح کرد: دانشگاه هایی که محیط کار ندارند نباید دانشجو بگیرند و باید کاربینی و کارورزی را در دانشگاه های علمی کاربردی جدی گرفت.
بروجردی علوی گفت: متاسفانه امروزه با جدی نگرفتن کارورزی از سوی دانشجویان و حتی نشان دادن کاروزی های صوری که تمام کارنامه تیک مثبت گرفته است اما عملا در دوره کاروزی مهارت آموزی به شکل عملی نیاموخته است شاهد فارغ التحصیلی دانش آموختگانی هستیم که وقتی وارد بازار کار میشوند صاحبان کار از دانش فنی آنها راضی نیستند.
وی با اظهار اینکه جهان به سمتی رفته است که فارغ التحصیلان کار آفرین و کسب و کار تربیت کند، گفت: چه لذتی بالاتر از این است که کارآفرین شویم و هم برای خود و هم همنوعان خود ایجاد کار کنیم و آنها را نان دهیم.

کارت معافیت از سربازی به سربازان مهارت آموز

معاون پژوهش  و فناوری دانشگاه  جامع علمی وکاربردی کشور به قانون گرایی و کیفیت گرایی و ماموریت گرایی سه اصلی کار این دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه های جامع علمی کاربردی به گونه ای پیش رفته است و توانسته در جامعه خود را نشان دهد که نیروی انتظامی اعلام کرده است تا سربازها در دوره سربازی مهارتی نیاموزند معاف از سربازی نخواهند شد.
وی از تبدیل مهارت آموزی به گفتمان غالب جامع اشاره کرد و گفت: امروزه تمامی دانشگاه های دولتی و خصوصی و غیر انتفاعی از وزارت علوم خواستار دادن مجوز مهارت آموزی شدند که مقرر شده است هر گونه آموزش مهارتی به دانشگاه های مختلف از کانال علمی و کاربردی اعطا شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار