متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، مصرف آنتی بیوتیک در کشورمان 16 برابر استاندارد جهانی است.
کد خبر: ۸۰۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 11 December 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر کوهپایه متخصص بیماری های عفونی و فوکال پوینت علمی کارگاه آموزشی تجویز منطقی آنتی بیوتیک که با حضور جمعی از متخصصان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سالن معاونت درمان این دانشگاه برگزار شد گفت: برگزاری این کارگاه ها توسط سازمان جهانی بهداشت در برخی کشورها با توجه به تجویز رو به رشد آنتی بیوتیک برنامه ریزی شده است تا به کاهش تجویز، مصرف و پیشگیری از عوارض بعدی آن کمک کند.

 وی ادامه داد: این حد از مصرف آنتی بیوتیک عواقب و عوارض جبران ناپذیری مانند بروز مقاومت های داروئی و میکروبی، مانند آنچه برای سل رخ داد به بار می آورد چنانکه در حال حاضر سل مقاوم به درمان به وجود آمده است که می تواند در طول سال 15 نفر را دچار عفونت کند.

 وی تاکید کرد: همه ما باید تمام تلاشمان را در راستای تجویز منطقی آنتی بیوتیک داشته باشیم چرا که با همین روند به زودی، آنتی بیوتیک های موجود تاثیر خود را در مقابل بیماری ها از دست می دهند و به همان سرعت هم آنتی بیوتیک جدید تولید نمی شود بنابراین سلامت هموطنانمان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

 دکتر کوهپیایه تصریح کرد: نباید مسائلی غیر از مسائل حرفه ای و تخصص پزشکی باعث تجویز دارو برای بیمار شود و در این زمینه به اصرار بیمار نباید دارو تجویز کرد.

گفتنی است: در این برنامه یک روزه جمعی از متخصصین گروههای مختلف بالینی حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
علت این امر تنها یک چیز است و آن هم هزینه بالای ویزیت و دارو است که اشخاص خودسرانه دارو مصرف میکنند .
وقتی قرار بود حق فنی از روی نسخه ها حذف شود ولی حذف نشد و به جای آن برای هر قلم داری چیزی در حدود 1750 تومان حق فنی قرار داده شد و هزاران فشار بر روی مردم آیا پولی میماند که مردم به دکتر بروند و پزشکان هم نسخه از قبل آماده برای بیمار دارند بدون اینکه از سوابق بیماری فرد و نوع داروهای که فرد مصرف میکند بپرسد سریع نسخه را می نویسد.
پس همان بهتر که آنتی بیوتک خود سرانه مصرف شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
این مورد به حضرات پزشکان این مرزو بوم برمی گردد که هی زرت و زرت انتی بیوتیک برای بیماران تجویز می نمایند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار