علی یوسف پور؛
مدیر مسوول روزنامه سیاست روز گفت: با توجه به ظرفیت های موجود اصفهان می‌تواند پیشتاز در عرصه مهاجرت معکوس باشد.
کد خبر: ۸۰۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 11 December 2019

به گزارش تابناک اصفهان، مدیر مسوول روزنامه سیاست روز در نشست اصفهان در مسیر توسعه، با بیان اینکه امام خمینی می‌فرمایند معلمی شغل انبیا است، اظهار داشت: کار دیگر انبیا خبررسانی است که این وظیفه و رسالت رسانه‌ها است، امروز امر به معروف و نهی از منکر واقعی کاری است که رسانه‌ها انجام می دهند.

علی یوسف‌پور در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در مقابله با مفاسد، افزود: مسؤولانی که دنبال خلاف هستند تنها از رسانه‌ها و رسوایی نزد افکار عمومی می‌ترسند و به همین دلیل است که رسانه و اصحاب رسانه نقش مهمی در توسعه کشور دارند.

مدیرعامل سابق شستا خاطرنشان کرد: توسعه باید همه جانبه باشد و یکجانبه نگرانه نباشد، در پیش از انقلاب سازمان برنامه و بودجه به برنامه‌های کلان توجه داشت و پس از انقلاب نیز سازمان برنامه و بودجه همچنان در همین مسیر است و کلان نگری را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: شهرهای بزرگ در حال سرریز شدن جمعیت هستند و شهرهای کوچک در حال خالی شدن از جمعیت هستند، در مجلس و دولت طرح آمایش سرزمینی مورد توجه واقع نشده است و یکی از مشکلات امروز کشور در عرصه توسعه همین مسأله است.

یوسف‌پور با بیان اینکه ۳ معضل اصلی و کلیدی در اصفهان وجود دارد که می‌تواند آینده اصفهان را به چالش بکشد، تصریح کرد: گردشگری و بازگشت اصفهان به هویت فرهنگی خود، مسأله علم و فناوری که اصفهان ظرفیت پیشرفت و پیشرویی در این عرصه را دارد و موضوع هنر که اصفهان در آن سرآمد است باید در اصفهان به صورت جدی دنبال شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مسأله آب و افزایش مهاجرین در استان اصفهان یکی از ۳ چالش مهم اصفهان محسوب می‌شود، در ده سال آینده جمعیت اصفهان به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید و این یک معضل برای این شهر محسوب می‌شود. اختلاف میان استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بر سر مسأله آب باید با هم افزایی و همکاری دو استان برطرف شود.

مدیر مسؤول روزنامه سیاست روز آلودگی هوا را دیگر مشکل مهم اصفهان دانست و تصریح کرد: امروز ذرات معلق درون هوای اصفهان بسیار مشکل‌ساز است، مروج نخبگان از اصفهان به دلیل مشکلاتی نظیر آب و هوا و محیط زیست یک مشکل مهم برای شهر محسوب می‌شود و لازم است برای آن چاره‌اندیشی شود. مسأله مهاجرت به اصفهان و رشد جمعیت مهاجرین در حاشیه اصفهان یکی از مسائلی است که باید به دلایل مختلف و ابعاد گسترده‌ای که می‌تواند داشته باشد به آن توجه شود.

یوسف‌پور با اشاره به رشد بیکاری و مشکلات معیشتی در مناطق حاشیه نشین اصفهان، رشد مفاسد و جرایم را بخشی از تبعات این موضوع عنوان کرد و گفت: روند مهاجرت را نه تنها می‌توان کند کرد یا به صفر رساند بلکه می‌توان روند آن را برعکس کرد و با مهاجرت معکوس به شهرهایی نظیر اصفهان کمک کرد.

وی با اشاره به سوء مدیریت در مصرف آب و تخصیص آب در استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان می‌تواند پیشتاز در عرصه مهاجرت معکوس باشد، مهاجرین که با مشکلات معیشتی و فرهنگی بسیاری مواجه هستند از جمله معضلات اصفهان هستند که باید شرایط مساعد برای بازگشت آنها به وطن را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار