رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر امروز «جمعه» با انجام ۳ بازی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۰۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 12 December 2019

به گزارش تابناک سمنان: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در نیم فصل اول خود به ایستگاهی پایانی رسید. البته  برای معرفی قهرمان نیم‌فصل لیگ نوزدهم باید منتظر برگزاری بازی‌های عقب افتاده تیم‌ها باشیم. در روز نخست این هفته از بازی‌ها ۳ دیدار در شهرهای قائمشهر، تبریز و اصفهان انجام می‌شود.

نساجی مازندران – شهرخودرو خراسان/ جمعه ۲۲ آذر ساعت ۱۵/ ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

تیم فوتبال نساجی در حالی پا به این بازی می‌گذارد که از آخرین برد آن‌ها در لیگ برتر بیش از ۸۰ روز می‌گذرد. تنها نماینده شمال کشور در لیگ نوزدهم، پس از بُرد ۲ بر صفر مقابل شاهین شهرداری بوشهر در هفته چهارم، دیگر طعم ۳ امتیاز را نچشیده و حالا برای کسب سومین برد خود به مصاف یکی از مدعیان قهرمانی می‌رود.

شاگردان رضامهاجری در نساجی، از ۱۳ بازی گذشته، صاحب ۱۲ امتیاز شدند و در جایگاه دوازدهم جدول قرار دارند. حریف این هفته نساجی، تیم فوتبال شهرخودرو است که پس از تجربه صدرنشینی در هفته‌های ابتدایی لیگ، به رتبه چهارم جدول سقوط کرده‌است.

خیز سپاهان و شهرخودرو برای صدرنشینی/ تراکتور به سد فولادی رسید

 

شهرخودرو که طی ۳ هفته اخیر فقط یک امتیاز کسب کرده، برای عقب نماندن از کورس قهرمانی راهی به جز کسب ۳ امتیاز در این بازی ندارد.

تراکتور تبریز – فولاد خوزستان/ جمعه ۲۲ آذر ساعت ۱۵:۳۰/ ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

تراکتوری‌ها این روز‌ها شاهد تغییر و تحولات زیادی روی نیمکت و راس مدیریت باشگاه خود هستند و پس از رفتن مصطفی دنیزلی و غلامرضا صادقیان، سرمربی و  مدیر عامل تراکتور از این تیم، حالا ساکت الهامی را در کنار احمد شیخ‌لاری در این بازی روی نیمکت خود می‌بینند. قرمز‌پوشان تبریز، پس از شکست در دربی، پایین‌تر از ماشین‌سازی در جایگاه نهم جدول قرار دارند.

پرشور‌ها از ۵ بازی قبلی فقط یک امتیاز بدست آوردند تا برای بازگشت به جمع مدعیان قهرمانی، کار سختی در نیم‌فصل دوم داشته باشند. البته غیبت احسان حاج‌صفی و میمبلا به دلیل ۴ کارته شدن و رضا اسدی و ایمان سلیمی به خاطر مصدومیت کار تراکتور را در همین بازی هفته پانزدهم نیز دشوار کرده است. 

خیز سپاهان و شهرخودرو برای صدرنشینی/ تراکتور به سد فولادی رسید

 

اما فولاد خوزستان روز‌های خوبی را سپری می‌کند و پس از ۲ شکست متوالی در هفته‌های دهم و یازدهم، روند رو به رشد خود را دوباره از سر گرفته است. سرخ‌پوشان اهوازی پس از بردن گل‌گهر و پارس جنوبی، حالا در رتبه پنجم جدول قرار گرفته‌اند. شاگردان جواد نکونام در فولاد، به همراه سپاهان و شهرخودرو بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند و در صورت برتری در این بازی می‌توانند حضور در رتبه‌های بالاتر جدول را هم تجربه کنند.

لوسیانو پریرا، مهاجم فولادی‌ها که فصل گذشته آقای گل لیگ برتر شد، به دلیل محرومیت غایب این بازی خواهد بود.

سپاهان اصفهان – پیکان تهران/ جمعه ۲۲ آذر ساعت ۱۶:۴۰/ ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان

۱۶ روز پس از بازی این ۲ تیم در جام حذفی، این بار شاگردان قلعه‌نویی و فرکی در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. دیداری که پنجم آذر برگزار شد و با برتری ۲ بر یک اصفهانی‌ها و صعود آن‌ها به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی به پایان رسید.

سپاهانی که روز‌های پرحاشیه‌ای را پشت سر می‌گذارد، برای رسیدن به صدر جدول باید مقابل خودروسازان تهرانی قرار بگیرد. پس از بازی هفته گذشته اصفهانی‌ها در مشهد و مقابل شهرخودرو، امیر قلعه‌نویی کنفرانس خبری عجیبی را سپری کرد و کار به جایی رسید که روز چهارشنبه، ژنرال، در پستی اینستاگرامی به این حاشیه‌ها ادامه داد و حرف‌های جنجالی تازه‌ای را مطرح کرد.

خیز سپاهان و شهرخودرو برای صدرنشینی/ تراکتور به سد فولادی رسید

 

 سپاهان که ۳ هفته بدون بُرد را مقابل استقلال، نساجی و شهرخودرو پشت سر گذاشته، محکوم به کسب ۳ امتیاز این بازی خانگی است تا آن‌ها نیز از کورس قهرمانی عقب نمانند. شاگردان قلعه‌نویی در صورت کسب برتری در این بازی، با تعداد بازی برابر نسبت به استقلال، صدرنشین جدید لیگ خواهند شد.

در آن سوی میدان، پیکان پس از انجام ۱۳ بازی و ۱۳ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار گرفته است و در صورت برتری در این بازیِ دشوار نیز نمی‌تواند رتبه خود را تک رقمی کند. از نکات قابل توجه تیم فرکی تعداد بالای گل‌های خورده و زده در این تیم است. پیکان با دریافت ۲۰ گل در بازی‌های این فصل، پس از شاهین‌شهرداری و نساجی، بدترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. با این حال پس از استقلالِ صدرنشین، صاحب بهترین خط حمله لیگ امسال نیز هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار