شهردار اسبق اصفهان:
شهردار اسبق اصفهان گفت: نخبگان مملکت در همین کوچه و بازارها بازی می کنند و بزرگ شده اند نباید آنها را دست کم گرفت و به آنها بی اعتنا بود.
کد خبر: ۸۰۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 12 December 2019

به گزارش تابناک، محمدحسن ملک مدنی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های تجربه شهر با موضوع «تجارب مدیریتی شهرداران دهه ۶۰ شهرداری اصفهان» اظهار کرد: نمی توانیم تاریخ را تغییر داده و با نگرش های خود آن را تحلیل کنیم چون واقعه‌ای بوده که در گذشته اتفاق افتاده است، اما تاریخ سازان فعلی شما هستید.

وی با بیان اینکه شهر کالبد و محتوا دارد، افزود: باید بیش از این در کالبد شهر یادگاری از دوران خود برجای می‌گذاشتیم.

شهردار اسبق اصفهان گفت: آنهایی که تراکم فروشی می کنند بدانند که حقوق عمومی شهروندان را واگذار می کنند و باید در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

ملک مدنی  تصریح کرد: گذاشتن نشانه‌های شهری از اهمیت زیادی برخوردار است؛ حق اصفهان است که پس از ۴۰ سال یک هتل خوب داشته باشد و تعداد توریست‌های این شهر افزایش یابد.

وی گفت: با شرایطی فراهم کنیم تا تمامی مغازه‌هایی که امروز مملو از اجناس چینی و پاکستانی شده است به فروشگاه های صنایع دستی و هنر شهر بازگردد.

ملک مدنی با بیان اینکه شهر به منزله شرکت سهامی عام است، که سهام داران آن مالکان شهر هستند، افزود: بدون اینکه سرمایه شرکت های سهامی عام را افزایش دهیم با فروش تراکم، شرکای آن را روز به روز افزایش دادیم، اما آنهایی که تراکم فروشی می کنند بدانند در واقع حقوق عمومی را واگذار می کنند و باید دستشان بلرزد.

شهردار اسبق اصفهان ادامه داد: هنرمندان، سیاستمداران، ادیبان، دکترها و انسان‌های متخصص و بزرگ در کالبد همین شهر رفت و آمد می‌کنند؛ به آنها بیش از پیش توجه داشته باشید تا در محیطی آرام زندگی کنند.

ملک مدنی خطاب به مدیران شهری گفت: با سه قشر آسیب پذیر در شهر از جمله زنان، کودکان و سالمندان سروکار دارید، فرصت را غنیمت بشمارید و از لحظه لحظه آن استفاده کنید و فضایی فراهم آورید تا مردم در آرامش زندگی کنند.

نقش بانوان در شهر را نادیده نگیرید

وی با بیان اینکه نقش بانوان در شهر را نباید نادیده گرفت، گفت: زنان در جهان مظلوم هستند زیرا به حقوق اولیه خود دسترسی پیدا نکردند؛ شما باید کمک کرده و به آنها توجه کنید.

شهردار اسبق اصفهان تأکید کرد: شهر به منزله یک شرکت سهامی عام است که سهام داران، شهروندان آن هستند پس آنها را به رسمیت بشناسید.

ملک مدنی با بیان اینکه انجام اقدامات فرهنگی فعالیتی پربازده و کم هزینه است، تصریح کرد: شهر اصفهان نیاز به موزه مردم شناسی دارد؛ هزینه احداث آن زیاد نیست و تنها لازمه تحقق آن داشتن همت است.

وی خطاب به مدیران شهری اظهار کرد: قدردان پست‌های مدیریتی باشید و توجه کنید که نخبگان مملکت در همین کوچه و بازارها بازی می‌کنند، آنها را دست کم نگیرد.

شهردار اسبق اصفهان خاطرنشان کرد: در این شهر «سیدحسن کسائی» پرورش یافته و افراد فرهیخته‌ای همچون «جلیل شهناز»، «ارحام صدر»، «وحدت»، «استاد فرشچیان» و «مصورالملک» زندگی کرده‌اند.

وی به مدیران شهری توصیه کرد: در شهر پارک بسازید حتی ۱۵ متری یا ۱۰ متری و چند صندلی در آن قرار دهید تا بانوان پس از انجام خرید روزانه بتوانند همراه با فرزند خود بر روی نیمکت‌های پارک استراحت کنند.

ملک مدنی با بیان اینکه شهر نیاز به اماکن فرهنگی دارد، گفت: می‌توانیم به مردم خدمت کنیم و برای شهروندان مراکز ورزشی بسازید و فقط در مطالعه غرق نشوید.

وی خطاب به شهرداران مناطق اصفهان گفت: از هنرمندانی در مناطق مختلف تجلیل کنید و به آنها انگیزه دهید تا باعث رشد و توسعه شهر شوند.

رشته‌های مختلف هنری بسیار کم هزینه، اما پربازده

شهردار اسبق اصفهان با بیان اینکه رشته‌های مختلف هنری بسیار کم هزینه، اما پربازده است، افزود: سفالگر، نقاش و مجسمه ساز تربیت کنید، اجازه دهید کودکان با هنر آغشته و درگیر شوند زیرا فعالیت در شهرداری تنها رفت و روب و صدور پروانه ساختمانی نیست بلکه می توان تعریف فعالیت‌های شهرداری را تغییر داد.

شهردار اسبق اصفهان با بیان اینکه باید شهر را «داری» کرد، گفت: باید اقدامات به گونه‌ای انجام شود تا وقتی سهامداران این شرکت سهامی عام از خانه خارج می شوند، با محیطی آرام سروکار داشته باشند و اوقات فراغت خود را به امور فرهنگی و ورزشی بگذرانند.

ملک مدنی تأکید کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید ورزشگاه و زورخانه بسازید؛ کلاس های خوشنویسی و نقاشی راه اندازی کنید زیرا سرمایه های اندکی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در یک شهر موفق مردم توقع بالایی از شهرداری دارند، تصریح کرد: در شهر باید امید ایجاد کرد.

شهردار اسبق اصفهان گفت: بی‌شک در مناطق شهر افراد متمول، صاحبان حِرَف و دانش حتما وجود دارد باید با اعتماد به شهرداری زمینه توسعه ارتباط آنها را در پروژه‌ها ایجاد کرد.

وی افزود: اجازه دهید بانوان در شهرداری گردهم آیند، دختران آنها خیاطی و کودکان ساز زدن را بیاموزند زیرا انسانی که با هنر سروکار داشته باشد، بی هنر نیست چراکه هنر روح را لطیف می‌کند.

ملک مدنی ادامه داد: مدیران شهری باید نشانه‌های شهری را افزایش دهید قدر هنرمندان شهر را بدانید و آنها را در دست اندازها گرفتار نکنید.

وی با بیان اینکه شهرداران نواحی و مناطق مختلف شهر باید شادی در محله‌ها ایجاد کنند، گفت: باید کارنامه اختصاصی برای خود داشته باشید تا در آینده بتوانید اعلام کنید که در دوران فعالیت شما چه اقدامات شاخصی انجام شده است.

شهردار اسبق اصفهان با بیان اینکه شهرداران باید از مطالعات، پروژه استخراج و برای تحقق آنها تلاش کنند، تصریح کرد: پروژه‌ها باید با پیگیری محقق شود.

تجربه بالاتر از علم

در ادامه این نشست «حسن درخشنده پور» شهردار اسبق اصفهان نیز در سخنانی اظهار کرد: بنابر سفارش حضرت علی(ع)، تجربه بالاتر از علم است.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری نشست «تجربه شهر» افزود: از دست اندرکاران برگزاری این نشست انتظار می‌رود به حفظ اراضی شهر کمک کنند.

درخشنده پور افزود: رعایت حقوق شهروندان امری بسیار ضروری و مهم است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار