به علت شمار زیاد مراجعه کنندگان در اصفهان رخ داد
سامانه ثبت نام طرح ملی مسکن در اولین ساعات فعالیت خود به سبب شمار زیاد مراجعان با اختلال مواجه شد.
کد خبر: ۸۰۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 14 December 2019

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت:نام نویسی طرح ملی تامین مسکن در این استان که از امروز شنبه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

ایمان طاهر تصریح کرد: نام نویسی برای طرح ملی مسکن در استان اصفهان از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه ۲۳ آذرماه آغاز شده و متقاضیان می‌توانند تا پایان وقت روز دوشنبه ۲۵ آذر برای نام نویسی اقدام کنند اما چنانچه ظرفیت اعلام شده پیش از موعد مقرر تکمیل شود، ثبت نام پایان می‌یابد.

به گفته وی هیچ جای نگرانی برای متقاضیان واجد شرایط وجود ندارد و مرحله دوم ثبت نام این طرح نیز از ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان به منظور جلوگیری از سوداگری، سقف سهمیه‌ این طرح در استان اعلام نشده است اظهار داشت : اختلالی که امروز در سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به وجود آمده بدلیل حجم بالای مراجعه مردم به سایت است که می‌خواهند در طرح نام نویسی کنند و هم اکنون کارشناسان مربوطه در حال برطرف کردن مشکل ایجاد شده هستند.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان در خصوص مشمولان طرح ملی مسکن توضیح داد: این افراد باید توانایی پرداخت هزینه ساخت  و همچنین بازپرداخت تسهیلات این طرح را داشته باشند.

وی ادامه داد: به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد از ثبت‌نام‌ کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن مشمول این طرح نیستند.

طاهر با بیان اینکه آورده اولیه متقاضیان برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن بر اساس شهر مورد تقاضا ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است تاکید کرد:  متقاضی و افراد تحت تکفل وی، بایدفاقد زمین یا واحد مسکونی از ابتدای سال ۹۴ بوده و از ۲۲ بهمن ۵۷ تاکنون هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

وی همچنین داشتن پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات، توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر وام را از مهمترین شرایط طرح ملی عنوان کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار