بدنبال برخورد نامناسب بادیگاردها با خبرنگاران صورت گرفت
اختتامیه سومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار در حالی برگزار شد که برای نظم دهی آن  بیش از 40 بادیگارد استفاده شده بود که بدنبال برخورد نامناسب صورت گرفته با خبرنگاران حاضر در جلسه، دبیر اجرایی این همایش ضمن ابراز تاسف از جامعه خبری اصفهان عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۸۰۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 14 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، دبیر اجرایی سومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار تنها دلیل استفاده از بادیگاردها را نظم دهی در همایش عنوان کرد و گفت: در پی برخورد نامناسب بادیگاردها با خبرنگاران حاضر در جلسه، با شرکت مزبور برخورد شد ودر پس این ماجرا مسئول تشریفات دبیر خانه گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری  را نیز از سمت عزل کردیم.

وی با حضور در بین خبرنگارانی که مورد توهین قرار گرفته بودند و بزرگان عرصه رسانه اصفهان از پیشامد ناخواسته عذرخواهی رسمی کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان نیز با استناد به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " اگر زحمات شما خبرنگاران نباشد این لحظه ها ماندگار نمیشود ، شما آن را حفظ می کنید و در اختیار مردم قرار میدهید ، بدون این دوربین، قلم ها و دلسوزی ها شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب ، این کارهای ما مثل یک چیزهایی ثبیت نشده است" گفت: خبرنگاران در هر جامعه ،راویان حقیقتی هستند که همواره در تمام لحظات با قلم و عکس خود؛ ظرفیت ها،  توانمندی   ها، آسیب ها و چالش های یک کشور را  ‌منعکس و بستر را برای ایجاد طرح های کارشناسانه هموار می سازند و چون یک آینه در قبال مردم و مسئولین رسالت خود را بی هیچ چشم داشتی ایفا میکنند.

بهادری اعلام کرد: ازطرفی احترام خبرنگار، احترام به مردم و جامعه محسوب شده  و تکریم خبرنگار احترام به اصل دموکراسی و بیانگر رشد تفکر  آزادی بیان در یک کشور است.

همچنین صالحی، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان نیز با طرح  سئوال از بالاترین مقام اجرایی استان و رئیس مجمع نمایندگان که اتفاقا در جلسه سومین گفتمان راهبردی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری هم حضور داشتند، گفت: مرجع رسمی تعیین حفاظت از شخصیت ها کیست؟ ، ادامه داد:  ایا هر نهادی می تواند به بهانه نظم بخشی به جلسه، افرادی را باستخدام در آورد تا به خبرنگاران، عکاسان خبری و مدعوین توهین کند؟ ایا این موضوع نباید تحت قانون خاص خودش باشد؟ آیا این روال ایا فردا روزی نباید شاهد خودروهای چراغ گردان دار شخصی هم باشیم که در اثر جوگیری، پلیس بازی در می اورند و زمینه زحمت شهروندان را فراهم کنند؟

قابل ذکر است که روز پنج شنبه 21 آذرماه خبری با عنوان " وقتی تعداد بادیگاردها بیشتر از مسئولان میشود/ بادیگاردهایی که تزیین کننده اختتامیه سومین گفتمان راهبردی شدند" از سوی این رسانه منتشر شد که جزئیات کامل خبر آورده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار