مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 17 دشت در استان اصفهان دچار پدیده نشست زمین شده است.
کد خبر: ۸۰۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 15 December 2019

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران فریدن با بیان اینکه در حال حاضر 17 دشت در  استان از جمله دشت های دامنه - داران، گلپایگان، برخوار، مهیار، کاشان و دشت اصفهان دچار نشست شده افزود: این پدیده حاصل 25 سال برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی است.

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه دشت دامنه –داران جزو دشتهای ممنوعه بحرانی معرفی شده گفت: برای کنترل نشست زمین، 5 هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده و برای مدیریت برداشتها، بیش از 4 هزار کنتور هوشمند روی چاه های کشاورزی نصب شده و 70 گروه گشت و بازرسی آب منطقه ای هم برای جلوگیری از حفر چاه های جدید و غیرمجاز فعال شده است . 

وی افزود: تاکنون 80 میلیارد ریال اعتبار عمرانی و تسهیلات هم برای بهسازی منازل شهر دامنه تخصیص یافته است. 

سیدتقی معین الدینیفرماندار فریدن نیز در این نشست با اشاره به افزایش سرعت نشست زمین در دامنه گفت: وسعت محدوده نشست زمین در دامنه رو به افزایش است به طوریکه از سال 94 از حدود یک هکتار به 70هکتار رسیده و در حال حاضر 300 واحد مسکونی در محدوده خطر قرار دارند .

مصطفی سلیمی مدیر امور منابع آب فریدن هم با ارائه گزارشی از افت سطح آب های زیرزمینی گفت: از سال 62 تاکنون سطح آبهای زیرزمینی دشت دامنه- داران 37 متر پائین تر رفته و سالانه حدود 12میلیون متر مکعب کسری ذخیره آب داشته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار