مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: از 335 هزار خانواده یارانه بگیر استان به 228 هزار خانوار بسته معیشتی داده شد.
کد خبر: ۸۰۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸ 16 December 2019

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به میزان برخورداری مردم قم از سبد معیشت اظهار کرد: از 335 هزار خانواده یارانه بگیر استان به 228 هزار خانوار بسته معیشتی داده شد و 68 درصد خانوارهای قمی این بسته را دریافت کردند.

وی ادامه داد: مواردی همچون درآمد ماهیانه، منزل، خودرو و سفر خارجی از جمله شاخص‌ها برای تعیین استحقاق یک خانواده برای دریافت سبد معیشت بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: نرخ بیکاری از سال 94 تا سال 98 در استان روند نزولی داشت و در تابستان سال جاری به 10.4 درصد رسید، نرخ مشارکت اقتصادی در قم 40 درصد است و در سال گذشته با 4200 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان، 14 هزار شغل ایجاد شد.

کاویانی با اشاره به وضعیت اشتغال در استان قم اظهارکرد: در هشت ماه نخست سال جاری هفت هزار و 416 فرصت شغلی در استان ایجاد و 56 درصد برنامه استان قم در این زمینه محقق شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 96 مشکلات تعاونی‌های استان را احصا کردیم و در این زمینه استان قم توانست رتبه نخست در حل مشکلات مربوط به تعاونی‌های مسکن مهر را کسب کند و امیدوار هستیم که تا پایان سال جشن پایان پروژه مسکن مهر را در قم بگیریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در استان به 128 هزار نفر رسیده که نسبت به گذشته افزایش داشته است، در مقابل شاهد کاهش تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری در استان بودیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار