نرخ های مصوب آجیل و میوه شب یلدا در شیراز اعلام شد و متولیان متذکر شدند که نظارت های گسترده ای برای رعایت این قیمت ها صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۰۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 17 December 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی و بهداشتی شیراز  گفت: خشکبار مورد نیاز مردم در سه درجه بندی تقسیم شده است که قیمت های هر محصول بسته به شرایط آن کالا تعیین و مشخص شده است.

عبدالله رزاق منش در خصوص نحوه قیمت گذاری پسته در شیراز متذکر شد:چهار نوع پسته در واحدهای صنفی در سطح شیراز توزیع می‌شود که به ارقام کله قوچی،اکبری، احمدی آبادی و فندقی معروف است که این ارقام در درجه اول از یک میلیون و ٧۵٠ هزار ریال تا یک میلیون و ۴٠٠ ریال عرضه شده است.

او در خصوص ارقام درجه دو و سه این محصول نیز عنوان کرد:ارقام درجه دو این دسته از یک میلیون و ۵٨٠ هزار ریال الی یک میلیون و یک میلیون و ٢۶٠ هزار ریال و در نوع درجه سوم از یک میلیون و ٣۵٠ هزار ریال تا یک میلیون و ٨٠ هزار ریال قیمت گذاری شده است.

رزاقمنش در خصوص قیمت تعیین شده برای آجیل چهار و شش مغز نیز عنوان کرد: این دو محصول نیز در سه نرخ قیمت گذاری شده و آجیل چهار مغز درجه اول، دوم و سوم به ترتیب ١میلیون و ٣٠٠ هزار ریال،١ میلیون و ٢٠٠ هزار ریال و ١میلیون و ١٠٠ هزار ریال قیمت گذاری شده است.

او ادامه داد: در نحوه قیمت گذاری آجیل شش مغز نیز به همین ترتیب اقدام شده و به ترتیب ١میلیون و ١٠٠ هزار ، یک میلیون و ٩٠٠ هزار ریال قیمت گذاری و عرضه می شود.

رئیس اتحادیه عمده فروشان درخصوص آجیل ویژه شب یلدا نیز گفت: آجیل ویژه شب یلدا از درجه اول از ١ میلیون و ١٠٠ هزار ریال آغاز و در درجه دوم به یک میلیون ریال و در درجه سوم به ٨۵٠ هزار ریال می رسد.

به گفته این رئیس اتحادیه افراد تنها از واحدهای صنفی مجوز دار نسبت به خرید محصولات خود اقدام کنند و نرخ های جدید قیمت گذاری محصولات نیز بایستی در محل عرضه نصب و در معرض دید مصرف کننده باشد.

رزاقمنش همچنین خاطرنشان کرد: در جهت مقابله به هرگونه تخلف و گران‌فروشی افراد می توانند با شماره تلفن ٣٢٣۴٠٠٠٠ تماس گرفته و مراتب را گزارش دهند .

همچنین جواد عدل لو رئیس اتحادیه میوه و تره بار شیراز  گفت: نرخنامه وقیمت مصوب به تمام میوه فروشی ها ابلاغ شده ومقررشده که این قیمت‌ها تا یکم دی ماه تغییر نکند.

وی گفت:همه میوه های اصلی شب یلدا به وفور در بازار وجود دارد ونظارت های گسترده ای ازطریق بازرسان برمیوه فروشی ها می شود ومیوه فروشی ها ملزم به ارایه فاکتورخرید به بازرسان هستند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شیراز گفت :میوه فرروشان فقط مجازبه افزایش ۳۰ درصد ازقیمت خرید خود هستند وبا متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی افزود: قیمت میوه‌هایی مانند انار ،از۶۰۰۰ تومان تا ۷۰۰۰ تومان ،قیمت پرتقال از ۶۰۰۰تومان تا ۶۵۰۰تومان، قیمت سیب از ۶۵۰۰تا ۷۰۰۰تومان ونارنگی ۶۰۰۰تومان تا ۷۰۰۰تومان براساس کیفیت نرخ گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار