رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر:
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر گفت: نخستین جشنواره حصیربافی در شهرستان خرمشهر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۰۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ 23 December 2019

سجاد پاکگوهر اظهار کرد: با توجه به اینکه حصیربافی اصلی‌ترین صنایع‌دستی تولیدی استان خوزستان بوده و مهم‌ترین مراکز تولید آن در روستاها قرار دارد، اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر در نظر دارد با مشارکت بخشداری‌های مرکزی خرمشهر و مینوشهر اولین جشنواره حصیر استان خوزستان را در این شهرستان برگزار کند.

وی افزود: فراخوان جشنواره از طریق بخشداری خرمشهر به تمام دهیاری‌های این شهرستان و بخشداری‌های استان خوزستان ارسال خواهد شد تا بتوان طیف‌های بیشتری از هنرمندان این رشته را در این نمایشگاه مشارکت داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر نیمه دوم اسفندماه امسال را زمان برگزاری جشنواره حصیربافی اعلام کرد و افزود: قرار است دبیرخانه‌ این رویداد در فرمانداری خرمشهر به‌ منظور جلب مشارکت‌ دیگر ارگان‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره فعال شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری خرمشهر، ایجاد انگیزه، توسعه صنایع روستایی و شهری و تبدیل منطقه به قطب حصیر استان خوزستان را از اهداف برگزاری نخستین جشنواره حصیر استان در خرمشهر دانست.

وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، تولید بیشتر حصیر در منطقه و آمادگی جهت عرضه تولیدات در ایام نوروز هم‌زمان با آغاز سفر نوروزی هم‌وطنان عزیز به این منطقه است.

بنا به گفته پاکگوهر، محدودیتی برای مشارکت در این جشنواره وجود ندارد و در صورت اعلام آمادگی همه فعلان در صنعت حصیربافی می‌توانند تولیدات خود را در غرفه‌های تعیین‌شده عرضه کنند.

حصیربافی یکی از قدیمی‌ترین صنایع‌دستی است و قدمت آن ۵ هزار سال برآورد شده است که به دلیل وجود نخلستان‌های وسیع در خوزستان حصیربافی مهم‌ترین صنایع‌دستی این استان را تشکیل می‌دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار