پنجمین جشنواره ملی، فرهنگی، ورزشی و آیینی حرکت و برکت پنجشنبه‌شب با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در کاشان برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 20 December 2019

پنجمین جشنواره ملی، فرهنگی، ورزشی و آیینی حرکت و برکت در ۲ روز به میزبانی سالن ورزشی کارگران کاشان با حضور ورزشکارانی از ۲۷ استان کشور برگزار شد که خراسان رضوی و هرمزگان به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم بخش تیمی مسابقات ورزشی قرار گرفتند و تهران و اصفهان به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند.

استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و هرمزگان در دال‌پلان مهارتی، در لی‌لی مهارتی تهران، سمنان و هرمزگان و در لی‌لی مرحله‌ای خراسان رضوی، البرز و هرمزگان به ترتیب اول تا سوم شدند.

همچنین استان‌های یزد، تهران و سیستان و بلوچستان در بخش صنایع دستی و استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد در پخت نان و غذاهای محلی در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

در بازی‌های بومی و محلی نیز کرمان و یزد به طور مشترک اول، لرستان و خراسان جنوبی دوم و اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد سوم شدند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان در این آیین گفت: این جشنواره تلفیقی از ورزش، غذاهای سنتی، صنایع دستی، نمایش لباس‌های محلی و موسیقی سنتی است که بیش از نیمی از آنها رو به فراموشی بودند.

مهدی اسدی افزود: فدراسیون و هیات‌های استانی به تاکید مقام معظم رهبری آستین همت بالا زدند و امیدواریم بتوانیم ورزش‌های بومی و محلی را احیا کنیم.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰۵ خانه ورزش روستایی با همکاری سایر دستگاه‌ها تا کنون در نقاط کم‌برخوردار استان اصفهان راه‌اندازی شده است و امیدواریم تا پایان سال‌جاری تجهیز ۱۰۰ درصدی روستاهای استان را جشن بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار