وضعیت کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان صبح یکشنبه یکم دی در وضعیت قرمز قرار گرفت و برای عموم ناسالم شد.
کد خبر: ۸۰۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 22 December 2019

میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز یکشنبه با میانگین ۱۵۳ (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شد.

بر این اساس وضعیت هوای کلان‌شهر اصفهان در میدان احمدآباد با شاخص ۱۷۲ ،خیابان استانداری با ۱۶۱ و خیابان پروین با ۱۵۲ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم و در خیابان دانشگاه با شاخص ۱۳۸ و بزرگراه خرازی ۱۴۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر نیز با ۱۵۳ (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم و کاشان با ۱۰۹ (AQI) ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

تداوم آلودگی تا پایان هفته 

اداره کل هواشناسی اصفهان برای کلان‌شهر اصفهان و سایر شهرهای بزرگ استان و مناطق صنعتی تا پایان این هفته با توجه به کاهش فعالیت سامانه‌های جوی، نفوذ توده هوای سرد در سطح زمین، پایداری جو و تشکیل لایه وارونگی دما، افزایش و انباشت آلاینده‌های جوی را پیش بینی کرد.

با توجه به تصمیم کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، همه مدارس مناطق ۶ گانه آموزش و پرورش اصفهان، زرین‌شهر، فولادشهر، فلاورجان، پیربکران، مبارکه، شاهین‌شهر، برخوار، خمینی‌شهر، نجف آباد و مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی شهرهای کاشان و آران‌وبیدگل امروز یکشنبه تعطیل بود.

آلودگی هوا از ابتدای پاییز امسال تا کنون منجر به تعطیلی مدارس کلانشهر اصفهان و برخی از شهرهای تابعه این استان برای هشت روز شده است.

اصفهان در زمره شهرهای آلوده ایران از نظر هواست و این پدیده در فصول سرد و پایداری هوا تشدید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار