رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: این استان به سبب فعالیت ۵۰ پزشک دوره دیده و ۸۰ امدادگر ورزشی کمبودی در این زمینه برای پوشش رویدادهای ورزشی ندارد.
کد خبر: ۸۰۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ 22 December 2019

احمد باقری مقدم اظهارداشت: این هیات انواع رقابت‌های استانی، ملی و بین‌المللی در استان را پوشش پزشکی می‌دهد و بر اساس گستردگی مسابقات، شمار پزشکان و کارشناسان پزشکی ورزشی حاضر در آنها متفاوت است.

وی با بیان اینکه هزینه حضور میانگین کارشناسان این هیات، ساعتی ۱۵۰ هزار ریال به ازای هر پزشک یا امدادگر ورزشی است، ادامه داد: رقابت‌های بانوان هم توسط پزشکان و امدادگران زن پوشش داده می‌شود تا میزان سلامت ورزشکاران حاضر در میدان‌های  ورزشی  به بهترین شکل حفظ شود.

رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان به کاهش زمان پرداخت هزینه‌های درمان ورزشکاران بیمه شده در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: این میزان هم اکنون به کمتر از ۲ ماه رسیده است و مبالغ کمتر از سه میلیون ریال در  یکی دو هفته پرداخت می‌شود.

باقری مقدم با بیان اینکه در سال جاری حدود هشت هزار صدمه ورزشی ثبت شده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۶.۵ میلیارد ریال برای بیمه شدگان ورزشی استان هزینه شده است.

رییس هیات پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه حمایت از آسیب‌دیدگان ورزشی بیمه شده حتی در درمان‌های تخصصی هم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته حدود ۲۰ ورزشکار برای انجام عمل جراحی تخصصی مانند رباط صلیبی به فدراسیون معرفی شدند تا تکمیل فرایند درمان خود را در مراکز درمانی تهران بگذرانند.

وی توسعه آکادمی علوم ورزشی لوافان اصفهان واقع در خیابان رباط دوم را مفید ارزیابی کرد و گفت: این مجموعه برای آموزش آکادمیک و علمی ورزش است که با حضور جمعی از متخصصان پزشکی ورزشی اقدامات پژوهشی و عملی انجام می‌دهد.

باقری مقدم درباره کلینیک پزشکی ورزشی این هیات واقع در خیابان رحیم ارباب اظهارداشت: ارایه خدمات برای اعضای تیم ملی و پیشکسوتان در این مجموعه رایگان است و بیمه شدگان ورزشی هم می‌توانند با تخفیف از خدمات حوزه پزشکی و سلامت آن بهره ببرند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار