معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با هربار تردد از مقابل سامانه‌های هوشمند، برای متخلفانی که طرح زوج و فرد را رعایت نکرده‌ و یا برچسب معاینه فنی ندارند، مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه ثبت می‌شود.
کد خبر: ۸۰۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 22 December 2019

داریوش امانی با اشاره به اجرایی شدن طرح زوج و فرد خودروها از درب منازل، اظهار کرد: در حال حاضر طرح ممنوعیت ترافیکی زوج و فرد با ۲۲ سامانه فعال، تردد خودروها در  منطقه مرکزی شهر را بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: در اواخر هفته، سه سامانه فعال دیگر به سامانه‌های فعال در محدوده مرکزی شهر اضافه خواهد.

معاون حمل و تقل و ترافیک شهرداری اصفهان در تشریح روند ثبت تخلف توسط سامانه‌های هوشمند در محدوده مرکزی شهر، گفت: دو فاکتور اصلی برای سامانه های هوشمند ترافیکی جهت اعمال قانون تعریف شده است که فاکتور نخست بررسی زوج و فرد بودن خودرو و فاکتور دوم بررسی وجود برچسب معاینه فنی است.

امانی تاکید کرد: با هربار تردد از مقابل سامانه‌های هوشمند، برای متخلفانی که طرح زوج و فرد را رعایت نکرده‌ و یا برچسب معاینه فنی ندارند، مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه ثبت می‌شود و با وجود اطلاع رسانی‌های انجام شده بسیاری از شهروندان از روند ثبت تخلف بی اطلاع هستند.

وی با اشاره به مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان گفت: براساس این مصوبه، قرار است از تمامی دوربین‌های سطح شهر به عنوان سامانه هوشمند ترافیکی استفاده شود، با اجرایی شدن این مصوبه می‌توانیم طرح زوج و فرد را از درب منازل اجرا کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای پیش بینی شده و اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری در راستای اجرایی شدن طرح زوج و فرد در حال پیگیری است و در تلاش هستیم در حداقل زمان ممکن با اجرای این طرح، کیفیت هوای شهر را بهبود دهیم و به طور قطع این طرح در سال‌های آینده کمک رسان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار