استاندار فارس بر لزوم برنامه ریزی برای مواجه شدن با معضل سالخوردگی در سالهای آینده تاکید کرد.
کد خبر: ۸۰۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ 22 December 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: عنایت الله رحیمی ظهر یکشنبه در کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده گفت: طرح‌های مربوط به سالمندان باید گسترش یابد به طوری که سال‌ها بعد وقتی با جمعیت اکثریت سالمندی مواجه می‌شویم زیرساخت‌های لازم ایجاد شده باشد وبا مشکل رو به رو نشوم.

وی گفت: بیکاری امروز جوانان مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و ما باید از ۱۰ سال پیش برنامه ریزی هایی انجام می‌دادیم که امروزاین جوانان شغلی داشته باشند اما چون این برنامه ریزی ها انجام نگرفته بود، همه این معضلات روی هم انباشته و نیروهای تحصلیکرده بیکار افزایش پیدا کرد.

رحیمی گفت: فراز و نشیب سیاسی و معضلات اقتصادی نیز دراین زمینه تأثیر داشته و اگرب خواهیم با معضل جوانان تحصیلکرده بیکار در آینده رو به رو نشویم باید برای ۲۰ ساله آینده برنامه ریزی کنیم چرا که در آینده با معضلی سالخوردگانی که فاقد امکانات زیربنایی هستند مواجه می‌شویم.

استاندار فارس افزود: طرح‌های مربوط به سالخوردگان را باید در قالب موضوعات اجتماعی، فرهنگی، روحی و روانی و موضوع سلامت دید و بسترهای مناسب رفت آمد، گذراندن اوقات فراغت، پارک‌ها و اندیشکده ها را برای سالخوردگان فراهم کرد.

رحیمی در ادامه در ضرورت کار فرهنگی در کاهش تلفات و تصادفات استان فارس سخن گفت و اظهار داشت: استان فارس روند کاهشی در تلفات جاده‌ای داشته است و عواملی که در کاهش و افزایش این تلفات تأثیر می‌گذارد را می‌توان عوامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه دانست.

وی گفت: عوامل انسانی بیشترین تأثیر درافزایش این تلفات را دارد که با کار فرهنگی قابل کاهش است.

رحیمی خاطرنشان کرد: زمینه‌های اجتماعی به شدت بر تلفات جاده‌ای تأثیر گذاراست تا آنجایی که وقتی جامعه گرفتار معضلات اجتماعی باشد طبیعتاً مغشوش بودن روح بر عملکرد او بر رانندگی نیز تأثیر می گذا رد و در این راستا باید به دنبال ایجاد جامعه‌ای با نشاط باشیم.

استاندار فارس افزود: هدف از خرابکاری و ایجاد تنش در جامعه در بحث کیک‌های آلوده، هدف قرار دادن امنیت ذهنی و روانی مردم بود و اینکه به ذهن مردم القا کنند که شهروندان همیشه باید آماده اتفاقات ناگوار در این کشور باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار