مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به افتتاح بوستان بانوان منطقه ۲۰ گفت: وسعت بوستان‌های بانوان پایتخت به طور کلی به ۱۴۷ هکتار رسید.
کد خبر: ۸۰۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، زهرا بهروزآذر اظهار داشت: بوستان بانوان منطقه ۲۰ دومین بوستانی است که امسال با حضور شهردار تهران در دوره جدید مدیریت شهری به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با افتتاح این بوستان چهار هکتاری، تعداد بوستان‌های بانوان شهر تهران به ۹ پارک و وسعت آنها در مجموع  به ۱۴۷ هکتار رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش از این مهرماه امسال بوستان بانوان مرضیه حدیدچی واقع در منطقه ۴ افتتاح شد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه بوستان‌های مناطق ۳، ۴، ۱۵، ۱۸ و ۲۲ به دلیل مساحت بالای ۲۰ هکتار به صورت فرامنطقه‌ای فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حال رایزنی برای ایجاد یک بوستان در منطقه۱۳ هستیم و امیدواریم این پروژه تا پایان امسال اجرایی شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اساس آمار احصا شده بیش از سه میلیون نفر از بوستان‌های بانوان بهره‌مند شده‌اند و بیشترین استقبال از بوستان‌های بانوان نرگس منطقه ۱۸، بهشت مادران منطقه ۳ و ولایت منطقه ۱۹ بوده است.

بهروزآذر افزود: بیشتر بوستان‌های بانوان دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی از قبیل پیست دوچرخه‌سواری، سالن ورزشی، وسایل ورزشی پارکی، زمین اسکیت، فضای بازی کودکان، کتابخانه، استخر، بوفه، رستوران و کافی‌شاپ هستند.

وی ادامه داد: اقدامات مختلفی برای بهبود دسترسی به این بوستان‌ها انجام شده که از جمله آنها راه‌اندازی خطوط تاکسی و اتوبوس به مقصد بوستان بانوان منطقه ۱۵، راه‌اندازی خط تاکسی به مقصد بوستان بانوان منطقه ۱۹، ایجاد ایستگاه اتوبوس مقابل بوستان بانوان منطقه ۲۱ و راه‌اندازی خط تاکسی به مقصد بوستان بانوان منطقه ۲۲ بوده است.

مدیرکل امور بانوان بیان کرد: سه بوستان بانوان در مناطق ۴، ۱۶ و ۱۸ برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شده‌اند و بوستان‌های مناطق ۴ و ۱۶ دارای وسایل ورزشی پارکی مناسب معلولان هستند.

بهروزآذر یادآور شد: در تمامی فضاهای مختص زنان از جمله بوستان‌های بانوان، سانس‌های ویژه استخر به صورت رایگان و یا با تخفیف به زنان باردار، سالمند و دارای معلولیت اختصاص داده شده که امیدواریم ما را به تحقق شعار تهران شهری برای همه نزدیک‌تر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار