مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان آغاز شده است تا از این طریق کیفیت خدمات ارتباطی در برخی مناطق مشکل‌دار روستاهای ایلام برطرف شود.
کد خبر: ۸۰۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 24 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس بیرامی ظهار داشت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه فیبر نوری در مناطق روستایی این استان هزینه می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده و با همکاری شرکت مخابرات ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سه فاز در مناطق مختلف این استان در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: در فاز اول اجرای این پروژه ۱۲۲ کیلومتر فیبرنوری با پیشرفت ۴۰ درصدی در روستاهای استان از آبان ماه سال جاری آغاز و تاکنون بیش از ۲۳ کیلومتر آن اجرا شده است.

بیرامی با بیان اینکه با توسعه شبکه فیبرنوری در بخش‌ها و راه‌های روستایی استان امکان بهره‌مندی روستاییان از اینترنت پرسرعت فراهم خواهد شد، افزود: در این راستا هفت سایت ارتقا و ۱۵ سایت جدید راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: توسعه شبکه فیبرنوری و پروژه طرح خدمات عمومی اجباری (USO) در روستاها از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان است که باید درصد تحقق پروژه‌های فوق توسط واحدهای مسوول پیگیری و گزارش شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام تاکید کرد: به طور قطع در اجرای پروژه فیبرنوری روستایی با معارضان حقیقی و حقوقی مواجه خواهیم شد و انتظار این اداره کل از دستگاه‌های مرتبط با اجرای پروژه همکاری همه‌جانبه است.

بیرامی افزود: تکمیل پوشش دائمی کمربندی شرقی و محدوده کنجانچم در مهران، مسیر دره شهر - پل دختر، محور حمیل و دیگر نقاط استان از دیگر خدمات این اداره در سال جاری است.

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات گفت: از مجموع ۶۸۰ روستای استان تاکنون ۴۲۵ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند که از این تعداد ۱۱۶ روستا مربوط به سال گذشته است.

به گفته وی، ۲۵ شهر این استان تاکنون به نسل سوم اینترنت ۳G و ۴G مجهز شده است.ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار