علیرضا فعله گری علت کسادی و تعطیلی میدان بار اسدآباد را وجود بی شمار وانت بار‌های میوه فروش و دستفروش برشمرد و افزود: این امر موجب آن شده که میدان میوه و تره بار شهر بی رونق و عملاً تعطیل باشد.
کد خبر: ۸۰۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 24 December 2019
اسدآباد از جمله شهرستان‌ها و شاید تنها شهرستان استان همدان باشد که میدان میوه و تره بار ندارد و عملاً سال هاست میدان بار شهر حال و روز خوشی ندارد و در لاک خود فرو رفته است.

به گزارش ایسنا، گویا شهرداری بر آن شده تا با برنامه‌هایی جان دوباره و رونقی مجدد به میدان میوه و تره بار اسدآباد داده و به حال و روز ناخوش میدان بار شهر را پایان دهد و گام‌های مؤثری برای توسعه متوازن شهر و محلات کمتر برخوردار بردارد.

شهردار اسدآباد با بیان اینکه میدان میوه و تره بار اسدآباد مربوط به ۳۰ سال پیش و یکی از میدان بار‌های استاندارد است که در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار توسط شهرداری احداث و به متقاضیان واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مکان دارای ۳۲ غرفه بوده که در حال حاضر تنها چهار تا پنج غرفه فعال است و مابقی در تعطیلی به سرمی برند.

علیرضا فعله گری علت کسادی و تعطیلی میدان بار اسدآباد را وجود بی شمار وانت بار‌های میوه فروش و دستفروش برشمرد و افزود: این امر موجب آن شده که میدان میوه و تره بار شهر بی رونق و عملاً تعطیل باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر اسدآباد نیازمند ساماندهی و قانونمند شدن دستفروشان و وانت بار‌های میوه فروش است، تصریح کرد: افرادی که با وانت اقدام به فروش میوه در سطح شهر می‌کنند، باشرف و نجیب بوده و به دنبال یک لقمه نان حلال هستند بنابراین با ساماندهی و اختصاص جایگاهی مناسب و ثابت به آن‌ها علاوه بر تسهیل و روان سازی ترافیک شهر، رونق دوباره میدان بار شهر را شاهد خواهیم بود.

فعله گری با اشاره به اینکه در همین راستا پیگیر راه اندازی بازارچه در چند نقطه شهر برای ساماندهی دستفروشان و میوه فروشان هستیم، اظهار کرد: پشت بیمارستان امیرالمومنین (ع)، ابتدای شهرک سیداحمد، شهرک شهرداری و فرهنگیان و چهارراه صادقی مهر از جمله نقاط درنظر گرفته شده برای ایجاد چند بازارچه برای ساماندهی و استقرار وانت بار‌های میوه فروش و دستفروش بوده که این امر ضمن کاهش تردد بی مورد مردم به مرکز و داخل شهر و مرتفع شدن راحت‌تر نیاز‌های روزانه همشهریان، از نقش مؤثری در راستای توسعه متوازن شهر و محلات کمتر برخوردار می‌تواند برخودار باشد و علاوه بر این شهرداری تلاش ویژه و برنامه‌هایی برای توسعه متوازن شهر و محلات محروم‌تر دارد که اهالی این محلات در آینده خدمات بهتر و بیشتری دریافت کنند.

وی از راه اندازی بازارچه چهارراه شهید صادقی مهر مربوط به پاساژ شهرداری تا پایان سالجاری خبر داد و یادآور شد: در صورتی که حضور وانت بار‌های میوه فروش در شهر کمرنگ شود فعالیت غرفه داران میدان میوه و تره بار شهر نیز پررنگ شده و رونق دوباره به خود می‌گیرد.

فعله گری با اشاره به راه اندازی بازارچه چهارراه شهید صادقی مهر مربوط به پاساژ شهرداری در گام نخست خاطرنشان کرد: در پاساژ شهرداری تعداد ۳۱ مغازه وجود دارد که از این تعداد، هفت مغازه متعلق به شهرداری است و در راستای ساماندهی وانت بار‌ها یکی از نقاطی که درنظر گرفته شده پاساژ شهرداری بوده که قرار است به عنوان بازارچه میوه و تره بار در اختیار وانت بار‌ها قرار گیرد.

وی افزود: به اتفاق امام جمعه و فرماندار از محل فوق بازدید به عمل آمده و طرحی آماده شده که طی آن مغازه‌های شهرداری پس از اصلاح و بازسازی، اصلاح تابلو درب ورودی پاساژ، نورپردازی و راه اندازی سرویس بهداشتی، برای اجاره به افرادی که علاقمند به میوه فروشی هستند، به مزایده گذاشته خواهد شد.

شهردار با تأکید بر اینکه اولویت واگذاری در این محل با وانت‌بار‌های خوش اخلاق است که در قسمت جایگاه جهاد ساماندهی شده و همکاری لازم را با شهرداری داشته‌اند، اظهار کرد: در چند روز آینده طرح بازسازی آماده شده و طی توافق حدود ۱۰ روز پیش در جلسه بین مالکان مغازه‌ها و شهرداری، به محض آغاز به کار اصلاح و بازسازی مغازه‌های شهرداری آن‌ها هم اقدام به بازسازی مغازه هایشان خواهند کرد و در صورتی که شرایط آب و هوایی اجازه دهد، در اولین فرصت اقدام به بازسازی، تکمیل و واگذاری مغازه‌ها خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم تعداد پروانه کسب واحد‌های صنفی میوه فروش شهرستان را در مجموع ۴۰ مورد برشمرد و گفت: این در حالیست که ۳۰۰ وانت بار در شهرستان اقدام به میوه فروشی می‌کنند.

مجید درویشی با تأکید بر ساماندهی دستفروشان و وانت بار‌های مستقر در خیابان ۱۵ خرداد شهر اسدآباد یادآور شد: شهرداری محل بازار روز را که در شورای ترافیک قول داده است، حتماً باید برای ساماندهی دستفروشان و وانت بار‌های میوه فروش به ویژه با توجه به بحث پایان سال و بازار عید هر چه سریع‌تر آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد چند بازاچه در چند نقطه شهر ضمن ساماندهی وانت بار‌های میوه فروش و دستفروشان موجب آن خواهد بود تا دیگر غرفه داران میدان بار اسدآباد از وضعیت رکود و تعطیلی خارج شده و این میدان جان دوباره بگیرد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه میوه از اقلام تره بار بوده و قیمت آن روزانه تغییر می‌کند، گفت: متأسفانه شهرستان اسدآباد فاقد میدان بار میوه است و وانت بار‌ها و مغازه‌ها میوه را از دیگر مناطق تهیه می‌کنند بنابراین قیمت آن در دست ما نیست و به ناچار مجبوریم قیمت روزانه میوه را از استان بگیریم که شهرداری با رونق دوباره بخشیدن به میدان میوه و تره بار اسدآباد این مشکل و دغدغه را مرتفع خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف اسدآباد هم با اشاره به وجود ۴۰۰۰ واحد صنفی در سطح شهر و روستا‌های این شهرستان گفت: در شهرستان اسدآباد تعداد وانت بار‌ها و دستفروشان بیش از تعداد واحد‌های صنفی شهر شده و در حال حاضر در اسدآباد بیش از ۱۲۰۰ عضو وانت بار فعالیت می‌کنند که این مسئله باعث مختل شدن کسب و کار واحد‌های صنفی و اعتراض آن‌ها شده است.

موسی الرضا غفاریان تصریح کرد: با محقق شدن این اقدام شهرداری در راستای جانمایی مکان مناسب برای دستفروشان سطح شهر ضمن ساماندهی و شناسایی آن‌ها و رونق دوباره میدان بار اسدآباد، کنترل، نظارت و بازرسی‌ها نیز مشمول آن‌ها می‌شود.

در پایان اینکه اینکه شهرداری براساس برنامه ویژه خود تصمیم به ساماندهی جدی دستفروشان و وانت بار‌های میوه فروش شهر گرفته و بنا دارد روح دوباره به میدان میوه و تره بار اسدآباد بدمد بنابراین باید به انتظار نشسته تا ببیینم آیا نسخه تجویزی شهرداری برای رونق و احیای دوباره میدان میوه و تره بار شهر کارساز خواهد بود یا خیر؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار