مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:بخش نوبران از نقاط دارای ظرفیت بالای گردشگری و تفریحی است که باید برای معرفی شاخص های آن در ابعاد گوناگون، رویداد ملی تعریف شود.
کد خبر: ۸۰۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 24 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی  علیرضا ایزدی دوشنبه ۲ دی ماه ۹۸ در آیین افتتاح هتل رستوران ماهان شهر نوبران از توابع شهرستان ساوه اظهار کرد: منطقه نوبران پایلوت تاریخی به شمار می رود و وجود ۲۷ محوطه و تپه تاریخی نشان از تمدن و فرهنگ بالای این خطه سرسبز و تفرجگاه بکر استان مرکزی دارد.
وی با اشاره به مزیت کشاورزی و صنعتی منطقه نوبران به عنوان پیشانی استان مرکزی در غرب کشور، تصریح کرد: ظرفیت کشاورزی این منطقه که به عنوان شکوفه‌های بادام نامیده شده است و مردم با تمدن و با فرهنگ این دیار مزیتی است تا بتوان همه ساله برای نوبران یک رویداد ملی در قالب جشنواره تعریف کرد و گامی در جهت معرفی هرچه بیشتر این خطه از ایران اسلامی برداشت.
وی با تاکید بر معرفی رویدادها برای نوبران به ویژه در فصل بهار و تابستان و برپایی جشنواره ملی برای رونق صنعت گردشگری، افزود: نوبران فارغ از بزرگانش دیده نشود چرا که این خطه مهد پرورش مشاهیر و مفاخر است و باید تلاش کرد از همه ظرفیت‌ها برای توسعه متوازن و تربیت مشاهیر در حوزه‌های گوناگون استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه با اشاره به راه اندازی نخستین هتل رستوران مدرن و مجهز در شهر نوبران اظهار کرد: این مجموعه بدون دریافت تسهیلات دولتی احداث شده که باقیات صالحاتی برای سرمایه‌گذار آن به شمار می‌رود.
وی خواستار حمایت بیشتر برای اجرای طرح‌های توسعه ای در این مجموعه شد و افزود: نوبران از دیرباز محور توسعه به ویژه در حوزه گردشگری بود، اما توسعه زیرساختی در حوزه راهها و احداث اتوبان ساوه همدان این منطقه را از دایره توسعه متوازن خارج کرد و در طول این سالها به دلیل تردد مسافران از اتوبان، آن طور که باید و شاید رونقی در شهر نوبران صورت نگرفته است.
وی تقویت گردشگری را چاره بازگرداندن نوبران به محور توسعه دانست و افزود: توسعه نامتوازن منجر به محرومیت نقاط گردشگری از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه شده است.
ایزدی به دانش بالای اهالی نوبران در حوزه گردشگری و کشاورزی اشاره کرد و افزود: توسعه نامتوازن در کلان‌شهرها موجب فلج شدن جامعه شهری شده است و نوبران به دلیل استقرار در کریدور شرق و مرکز به غرب کشور، برخورداری از اقلیم مناسب، قرار گرفتن در کانون مناسب از ظرفیت بالایی برای سرریز جمعیت شهرهای مجاور برخوردار است تا به جایگاه گذشته خود در صنعت گردشگری برگردد.
وی نوبران را مقصد گردشگری به دلیل ظرفیت مطلوب اقامتی دانست و افزود: مجموعه هتل رستوران ماهان با ظرافت خاصی احداث شده است و برای رونق آن باید تلاش کرد چرا که کمک به اقامت گردشگران در این منطقه موجب خواهد شد که تیشه به ریشه صنعت گردشگری نوبران زده نشود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه نیز گفت: هتل رستوران ماهان با زیربنایی حدود هزار متر مربع در چهار طبقه با ظرفیت اقامت برای ۳۵ نفر احداث شده است.
رضا ایاز تصریح کرد: این مجموعه اقامتی و پذیرایی با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال احداث شده و برای ۱۲ نفر به طور مستقیم و ۳۵ نفر به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.
در آئین بهره برداری از این مجموعه اقامتی و پذیرایی، امام جمعه نوبران، معاون استاندار و فرماندار ساوه، بخشدار، اعضای شورای شهر و شهردار نوبران و جمع دیگری از مسئولان محلی حضور داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار