مدیر طرح ساماندهی بوستان تفرجی ناژوان اصفهان گفت: با توجه به لزوم ایجاد نظم و امنیت در جاده‌های سلامت ناژوان و نیز ممنوعیت تردد وسایل نقلیه موتوری؛ پلیس دوچرخه‌سوار در جاده سلامت این بوستان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۰۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 24 December 2019

سید رسول هاشمیان افزود: این طرح روزهای جمعه و با هدف ارتقای امنیت جاده سلامت و اعتلای فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان اجرا می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که  این اقدام علاوه بر ایجاد فرهنگ دوچرخه‌سواری در میان مردم و کاهش آلودگی هوا، با جلوگیری از تردد موتورسواران به نظم و امنیت استفاده‌کنندگان از جاده سلامت کمک کند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به اینکه در دنیا فرهنگ دوچرخه‌سواری ابزار قدرتمند برای ساخت شهرهای سالم و عدالت‌محور است‌ تصریح کرد: این فرهنگ علاوه بر کاهش معضل آلودگی هوا و ترافیک شهری، روحیه نشاط و تفریح و ورزش را در شهر تقویت می‌کند.

وی استفاده از دوچرخه در انجام مأموریت‌های پلیس در کشورهای توسعه یافته و شهرهای دیگر ایران را بی‌سابقه ندانست و اظهارداشت: در برخی کشورهای اروپا مانند آلمان و انگلیس پیشتاز راه‌اندازی طرح پلیس دوچرخه سوار بوده‌اند و در ایران نیز شهرهای مشهد، ‌قزوین و تهران در حال استفاده از این طرح هستند.

هاشمیان به نقش بی‌بدیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه اشاره و عنوان کرد: این نهادها باید با همیاری و همکاری ارگان‌های دولتی و اجرایی شهری به ارتقای فرهنگ استفاده از دوچرخه کمک کنند.

وی همچنین با بیان اینکه مقدمات احداث سومین جاده سلامت ناژوان انجام شده‌است به موتورسواران توصیه کرد: برای حفظ امنیت خود و سایر شهروندان از ورود و تردد در جاده‌های سلامت که مسیر عبور عابران پیاده و دوچرخه‌سواران است خودداری کنند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان همچنین از دوچرخه‌سواران خواست تا با تردد از مسیر مخصوص دوچرخه‌ها و استفاده از وسایل ایمنی دوچرخه‌سواری مانند کلاه ایمنی، به حفظ سلامت خود و آرامش سایر شهروندان در جاده سلامت کمک کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار