عضو شورای شهر اهواز با اشاره به آبگرفتگی هفته گذشته:
عضو شورای شهر اهواز گفت: در سیل اخیر در حالی که رودخانه پر بود و به سختی فاضلاب را مدیریت می‌کردیم، پیش‌بینی شده بود که بارش دیگری داریم. اگر این بارندگی رخ می‌داد، معلوم نبود چه وضعیتی پیدا می‌کردیم؛ آب وارد زندگی مردم می‌شد و رودخانه هم پرآب می‌شد.
کد خبر: ۸۰۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 25 December 2019

محمدجعفر فلسفی در یکصد و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز با اشاره به آبگرفتگی برخی منازل و مناطق اهواز در پی بارندگی اخیر اظهار کرد: زمانی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد چند جمله تکراری عنوان می‌شود. در سال گذشته زمانی که اتفاقی رخ داد، صحبت‌های تکراری این بود که غافلگیر شدیم و این شرایط بی‌سابقه بود یا اینکه استاندار خوزستان گفت بودجه خاصی برای طرح جامع دفع آب‌های سطحی در نظر گرفته شده است. اما امروز شاهد چنین وضعیتی هستیم.

وی افزود: تاکنون تنها مدیریت پس از بحران کرده‌ایم. تا ۲۴ ساعت پس از بارندگی اخیر هیچ کس نمی‌توانست کاری کند و اگر کسی بگوید در ساعت اول مساله را مدیریت کرده‌، از آن حرف‌ها است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: شهرداری تهران، سازمان مشاوران دارد و این سازمان محل تردد کارشناسان است و به نظرات کارشناسی بها می‌دهند اما در اهواز بحث‌های علمی و مشاوره‌ای بسیار ضعیف است و در این زمینه ضعف داریم. در این خصوص بحث‌ها را بیشتر باز نمی‌کنم زیرا کسانی که عضو کمیسیون عمران شورای شهر اهواز هستند، می‌دانند چه می‌گویم.

وی بیان کرد: ما بعضا وظایف خود را آن گونه که باید و شاید انجام نداده‌ایم حالا که آب‌های سطحی محل اختلاف بوده دیگر هیچ.

فلسفی بیان کرد: در سیل اخیر در حالی که رودخانه پر بود و به سختی فاضلاب را مدیریت می‌کردیم، پیش‌بینی شده بود که بارش دیگری داریم. اگر این بارندگی رخ می‌داد، معلوم نبود چه وضعیتی پیدا می‌کردیم؛ آب وارد زندگی مردم می‌شد و رودخانه هم پرآب می‌شد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: آب‌های سطحی شهر را به سمت رودخانه هدایت می‌کنیم که در این زمینه باید فکری کنیم زیرا اگر صحنه تکرار شود چه باید بکنیم. باید در این زمینه سناریویی داشته باشیم زیرا در غیر این صورت شرایط وحشتناک می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که شرکت آبفا جایی را حفاری می‌کند، آن را رها می‌کند. از طرفی ما شعار آسفالت می‌دهیم و اگر قرار است جایی آسفالت شود، چاله و چوله‌ها در اولویت هستند.

فلسفی افزود: اگر مساله آسفالت این نقاط حل نشود، برای مردم قابل قبول نیست. باید این بحث جمع شود و در این زمینه به توافق برسیم. حتی یک روز نباید بدون آسفالت بمانیم. کسی که نمی‌تواند خیابانی را آسفالت کند بیخود اینجا نشسته است.

در ادامه محمدرضا ایزدی دیگر عضو شورای شهر نیز اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد صحبت‌های این جلسه در خصوص مسائل رخ داده و کارهای انجام شده است در حالی که باید صحبت‌ ها در این زمینه باشد که چه اقدامی باید کنیم تا در بارندگی آینده دچار مشکل نشویم.

وی افزود: با تامین یک میلیارد تومان، برای خرید پمپ، دیگر دچار مشکل هفته گذشته نخواهیم شد که این اعتبار باید مصوب شود تا شهردار اهواز ملزم به تخصیص این اعتبار شود و پمپ‌ها در ۲۴ ساعت خریداری شوند.

ایزدی بیان کرد: آبفا حفاری و لوله‌گذاری می‌کند و آنچه از این اقدامات مانده شرایط بدتری را برای مردم ایجاد کرده است. گل، خاک و میکروب وارد منازل مردم می‌شود که باید در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

در ادامه؛ فتح‌الله حاجتی دیگر عضو شورای شهر نیز اظهار کرد: علاوه بر وضعیت آبگرفتگی، تخریب آسفالت پس از حفاری آبفا نیز از مشکلات ومعضلات ما است. مشکل تخریب این آسفالت‌ها کمتر از مشکل فاضلاب نیست که باید در این زمینه اقدام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار