از آنجایی که هیچ انسانی کامل نیست و هر شخص رفتارهای خوب و بد زیادی دارد هر مسافری هم ممکن است دارای یک یا چند عادت باشد که باعث اذیت شدن دیگران می‌شود. مثلاً یکی از این عادت‌های بد زمانی که بلیط هواپیما خریده‌اید و در فرودگاه هستید این است که بدون اینکه نوبت شما باشد به سمت گیت بروید یا سریعاً برای برداشتن کیف از جایگاه بالای صندلی‌های هواپیما داخل راهرو بپرید.
کد خبر: ۸۰۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 25 December 2019

حتماً برای شما هم پیش آمده که وقتی در سفر هستید از رفتار مسافر دیگری که ممکن است دوست، فامیل یا غریبه باشد اذیت شوید. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه رفتارهایی از سوی مسافران باعث رنجش شما می‌شود؟با ما در این مطلب همراه باشید تا این رفتارهای آزاردهنده را بشناسیم.

چگونه یک مسافر آزاردهنده برای سایر مسافرین نباشیم؟

از آنجایی که هیچ انسانی کامل نیست و هر شخص رفتارهای خوب و بد زیادی دارد هر مسافری هم ممکن است دارای یک یا چند عادت باشد که باعث اذیت شدن دیگران می‌شود. مثلاً یکی از این عادت‌های بد زمانی که بلیط هواپیما خریده‌اید و در فرودگاه هستید این است که بدون اینکه نوبت شما باشد به سمت گیت بروید یا سریعاً برای برداشتن کیف از جایگاه بالای صندلی‌های هواپیما داخل راهرو بپرید.

 

آیا به این فکر کرده اید که چنین رفتارهایی ممکن است چقدر باعث آزار و اذیت سایر مسافرین شود؟ یا کدام رفتار در سفر برای شما از سایر رفتارها آزاردهنده‌تر است؟

 

برای دانستن این موضوع که چه عادت‌هایی بیشتر باعث آزار سایر مسافرانی که بلیط خارجی یا داخلی خریده‌اند می‌شود یک شرکت سفر آنلاین به اسم Agoda تحقیقی دراین‌باره انجام داده است که در این تحقیق از 10400 نفر نظرسنجی کرده است. افرادی که در این تحقیق از آن‌ها نظرسنجی شده کسانی هستند که حداقل یک‌بار در سال بلیط هواپیما خریده و یا با وسایل نقلیه دیگر به سفر رفته‌اند.

 

 از این افراد درباره‌ی رفتارهای آزاردهنده‌ای که سایر مسافران انجام داده‌اند و موجب رنجش آن‌ها شده است سؤالاتی پرسیده شد. با توجه به مکان جغرافیایی پاسخ‌هایی که به دست آمد کمی باهم متفاوت بودند اما درمجموع آزاردهنده‌ترین رفتار بلند صحبت کردن در فضاهای عمومی شناخته شد.

طبق آماری که به دست آمد 57 درصد از کسانی که بلیط خارجی یا داخلی خریده و یا با روش‌های دیگری به سفر رفته بودند و در این نظرسنجی شرکت کردند تولید سروصدای زیاد را آزاردهنده‌ترین رفتار می‌دانستند. رکورد بعدی با 47 درصد رأی دست کسانی است که در تمام طول سفر تلفن همراه خود را کنار نمی‌گذارند و 46 درصد هم گفتند کسانی که تفاوت‌های فرهنگی را درک نمی‌کنند باعث رنجش زیاد آن‌ها شده‌اند. در رتبه‌های بعدی گروه‌های بزرگ توریستی و افرادی که بیش‌ازحد سلفی می‌گیرند با 36 و 21 درصد رأی به ترتیب قرار دارند.

چگونه یک مسافر آزاردهنده برای سایر مسافرین نباشیم؟

گفتنی است این آمار برای هر نقطه‌ی جغرافیایی متفاوت است. مثلاً برای سنگاپوری‌ها، فیلیپینی‌ها و مالزیایی‌هایی که بلیط هواپیما خریده و به سفر رفته‌اند حال چه بلیط خارجی باشد چه داخلی اینکه کسی تفاوت‌های فرهنگی را درک نکند برایشان آزاردهنده‌تر از چینی‌ها و تایلندی‌هاست. این در حالی است که 54 درصد بریتانیایی‌ها و 41 درصد آمریکایی‌ها این موضوع باعث آزارشان می‌شود.

 

آمار بعدی این است که 12 درصد از مسافران اهل چین که بلیط خارجی خریده‌اند از رفتار کسانی که زیاد سلفی می‌گیرند آزرده می‌شوند اما برای تقریباً یک‌سوم استرالیایی‌هایی که بلیط هواپیما خریده‌اند و به سفر رفته‌اند این رفتار آزاردهنده است.

 

یکی دیگر از رفتارهایی که نامش زیاد برده شده کار کردن بیش‌ازحد با تلفن همراه است. فرقی نمی‌کند بلیط خارجی داشته باشید یا داخلی، با دوستانتان سفر کنید یا با خانواده، درهرصورت این رفتار باعث آزار همراهانتان می‌شود. در این آمار آمریکایی‌هایی که بلیط هواپیما می‌خرند و یا با وسیله نقلیه‌ی شخصی با دوستانشان سفر می‌کنند بیشتر از مواقعی که تنها هستند از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

 

شاید تا به حال به آزاردهنده بودن این رفتار فکر نکرده باشید اما همان‌طور که خواندید رفتارهایی که ممکن است برای شما عادی باشد می‌تواند باعث آزار خیلی‌ها شود پس‌ازاین به بعد اگر می‌خواهید بلیط هواپیما خریده و به سفر بروید و هم‌چنین مسافر و همراه اذیت کننده‌ای برای بقیه نباشید به رفتار خود دقت کنید.

چه مواردی موجب رضایت مسافران در طول پرواز خارجی یا داخلی می‌شود؟

 

به نظر شما افرادی که قرار است به سفر بروند چه چیزی را در اولویت قرار می‌دهند؟ به نظر شما برای آن‌ها تهیه بلیط ارزان هواپیما مهم تر است یا خدمات پرواز؟ بر اساس یکسری از تحقیقات  مشخص‌شده که چه عواملی برای مسافران  رضایت‌بخش است.

برخی گمان می‌کنند برای مسافران تنها چیزی که حائز اهمیت است، پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما است اما این‌طور نیست، طبق یکسری تحقیقات متوجه شدن که خدمات و آسایش و دیگر موارد در طول پرواز خارجی یا داخلی برای مسافران رضایت‌بخش است.

چنانچه می‌خواهید بلیط ارزان هواپیما برای پرواز خارجی یا داخلی پیدا کنید می‌توانید از سایت آژانس هواپیمایی سام سیر استفاده کنید. شما از طریق این سایت می‌توانید قیمت‌های بلیط هواپیماها را باهم مقایسه کنید و ارزان‌ترین آن را انتخاب کنید. استفاده از این سایت باعث می‌شود که مسافران خیلی راحت با برسی قیمت‌های بلیط ها، بلیط ارزان هواپیما را برای مقصد موردنظر پیدا کنند.

 

رضایت مسافران پرواز

طبق آخرین تحقیقاتی که روی مسافران انجام‌شده عواملی مثل غذای عالی، خدمات‌رسانی عالی  و همین یک زمینه‌ی مثبت  باعث رضایت مسافران در طول پرواز خارجی یا داخلی می‌شود.برخلاف نظر بیشتر افراد که گمان می‌کنند برایی مسافران هزینه مهم است، خدمات‌رسانی در طول پرواز خارجی یا داخلی برای مسافران رضایت‌بخش‌تر است.

این به این معنا نیست که مسافران دیگر به پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما نمی‌روند و فقط به دنبال پروازهایی هستند که در آن رفاه بیشتر باشند، بلکه به این معنا است که مسافران به مقدار پولی که پرداخت کردند دوست دارند خدمات خوب دریافت کنند.

این مطلب بر اساس تحقیقات لازم بر روی مسافرانی که از آمریکا به اروپا یا از آمریکای شمالی به آسیا سفر می‌کنند، نوشته‌شده است.

 چگونه یک مسافر آزاردهنده برای سایر مسافرین نباشیم؟

این تحقیق طبق 9 موردی که باعث رضایت مسافران می‌شود انجام‌شده. این 9 مورد عبارت‌اند از:

خدماتی که در طول پرواز خارجی یا دخلی به مسافران ارائه می‌شود.

هزینه‌ها و پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما

مدل هواپیما

مهمانداران هواپیما

چک_این

سوار یا پیاده شدن از هواپیما

مهاجرت

حمل‌ونقل چمدان‌ها

رزرو

 

با وجود اینکه برای مسافران خدمات ارائه‌شده مثل سرگرمی ها و غذا ها و نوشیدنی ها در کنار هم مهم است اما موردی که از همه بیشتر به آن توجه می‌کنند غذا و نوشیدنی است. چنانچه سرگرمی ها زیاد متنوع نباشد خیلی آن‌ها را ناراحت نمی‌کند تا غذای نامطلوب . بنابراین در طول پرواز خارجی یا داخلی سعی کنید برای مسافران غذایی مطلوب سرو کنید تا رضایت آن‌ها را بیشتر جلب کنید. نکته دیگری که آشپزها باید توجه کنند این است که غذای پر ادویه‌ بپزند زیرا که در حین پرواز ذائقه ها کمی تغییر می‌کند. بنابراین برای جلب رضایت مسافر غذای پر ادویه تهیه کنید. مثلاً در طول پرواز نوشابه‌ها ملایم‌تر می‌شوند.

 

مایکل تیلور، رهبر پروژه می‌گوید:

یکی از بهترین راهکار ها برای جذب مسافر می‌توانید هزینه ها باشد. یعنی مسافران شاید با خرید بلیط ارزان هواپیما مشتری شما شوند اما برای اینکه جزو مشتری های ثابت شما شوند بایستی رضایت آنها را در طول پرواز خارجی یا داخلی جلب کنید. بنابراین مسافران اروپا یا آسیا بر اساس رضایت خود از پرواز دوباره شما را انتخاب می‌کنند.

برای جلب رضایت مسافر شما بایستی خدمات مربوط به غذا و نوشیدنی را ارتقا دهید. بنابراین غذا باید بسیار مطلوب و مناسب با ذائقه‌ی همه‌ی مسافران باشد و همین طور متناسب با ارتفاعات باشد؛ زیرا ثابت‌شده است در ارتفاعات حس چشایی افراد کمی پایین می‌آید.

خدمات رسانی سایت آژانس هواپیمایی سام سیر برای افراد این امکان را به وجود آورده است که در هر زمانی که می‌خواهند وارد سایت شوند و اطلاعات پرواز خارجی یا داخلی به مقصد مورد نظر خود را مطالعه کنند و همین طور با مشاهده قیمت های بلیط ، بلیط ارزان هواپیما  پیدا کنند.

برچسب ها: بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار