یادداشت جوان لنده ای خطاب به مدیر کل صدا و سیما؛
چرا وقتی شهرستان لنده جایگاه دکل برق را دارد خود نمی تواند میزبان دکل تلویزیونی در سطح شهرستان یا حومه باشد؟آیا با توجه به بروز خطرات احتمالی چون صاعقه و بارندگی ها و با در نظرگرفتن این موضوع که مکان فعلی در منطقه کوهستانی وصعب العبور واقع شده است، دیر کرد واکنش حضور ادارات مربوطه خدمات رسان را موجب نمی شود؟
کد خبر: ۸۰۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲ 26 December 2019

به جهانی رسیدیم که قدرت اثر گذاری بالقوه وسایل ارتباط جمعی  به گونه ای است که شاید شباهت قدرت جعبه جادویی تلویزیون با بمب اتم قیاسی خشن نباشد زیرا بعنوان رسانه ای پرمخاطب و برادکستی یک طرفه سهم عمده ای در لایه های عصر کنونی ایجاد کرده است، صرفاً جهت اطلاع عرض کنم که از راه اندازی شبکه های دیجیتال در سطح شهرستان لنده چند سالی می گذرد که با وسوسه بهبود و تعدد امکانات این میهمان ناخوانده اعتماد به آنالوگ کمتر و کمتر شده است اما گویی تراژدی پایان ناپذیر اختلال، قطع و بی توجهی به وضعیت شبکه های آنالوگ و دیجیتال در شهرستان محروم ما تمامی ندارد. براستی چرا اصل واقعیت شهرستان لنده با نگاهی عمیق و بنیادی مدیریتی دیده نمی شود؟

چرا سهم ما مردم این حوزه کماکان کم توجهی است؟ چرا بجای تولید شادی باید با پارازیت ، پرش ، پیکسل و تصاویر شطرنجی مدام در حال جنگ اعصاب هر روزه باشیم؟

چرا دکل تلویزیونی شهرستان لنده مجزا نیست تا مزیتی برای بخش ها و روستاهایی باشد که نقطه کور هستند و سیگنال به آن ها نمی رسد و باید در حوزه استحفاظی کهگیلویه قرار داشته باشد؟

چرا وقتی شهرستان لنده جایگاه دکل برق را دارد خود نمی تواند میزبان استقرار دکل تلویزیونی در سطح شهرستان یا حومه باشد؟

آیا با توجه به بروز خطرات احتمالی چون صاعقه و بارندگی ها و با در نظرگرفتن این موضوع که مکان فعلی در منطقه کوهستانی وصعب العبور واقع شده است، دیر کرد واکنش حضور ادارات مربوطه خدمات رسان را موجب نمی شود؟

وقتی صحبت ها و تاکیدات مسئولان ارشد کشوری منوط به ترغیب و تشویق و مهاجرت معکوس مردم به روستاهاست، آیا وقتی تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان مانند ، مال آخوند ، دم تنگ ، دم تنگ عروه ، آبدره سفلی و علیا ، سرخلون ، ذولفقاری ، گگه احمد ، روستاهای منطقه زیبای گردشگری موگرمون به طور کامل از نعمت دریافت شبکه های معمولی و دیجیتالی محروم باشند این بازگشت تولید زا به روستاها صورت می گیرد؟

مگر چند سال پیش قرار نبود دکلی در گرده قلم، بعلت این که نقطه مسلط از لحاظ پوششی برای سایر نقاط و اکثر روستاهای مذکور از نظر کارشناسان امر بود( در مسیر جاده روستای عروه) زده شود. پروژه ای که تا مرحله دیوارکشی و اتاقک جای سکوی بتنی هم به پیش رفت که متاسفانه نزدیک به ۶ الی ۷سال است به حال خود رها شده است؟

آیا در سال های قبل تر مقرر نشد ، روستاهای بالای ۲۰خانوار این شهرستان با نصب دکل های کابلی طعم این خدمت را بچشند، کجا رفت وعده هایی که ما را به اندر خم یک کوچه ایم مشغول و گیج کرده است؟

در پایان با توجه به این که نقش سازنده شبکه های دیجیتالی از هجوم قارچ گونه ماهواره ها مقوله ای بازدارنده و سازنده هست وِلذا غفلت دستگاه های فرهنگی می تواند تاوان سنگینی داشته باشد، لکن توصیه می شود با توجه به استقرار بنیاد علوی در این شهرستان در راستای محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم از ظرفیت این نهاد انقلابی نهایت بهره را ببرید.

با احترام؛ سید غفار فتحی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار