مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصادی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور گفت: نتایج تحقیقات کارشناسان نشان می دهد که با کاهش ۱۰ درصدی سرعت، میزان فوت ناشی از تصادفات جاده ای تا ۴۰ درصد کاهش می یابد.
کد خبر: ۸۰۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 26 December 2019

جواد هدایتی در نشست تخصصی طرح مدیریت سرعت کشور که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن سهم قابل توجهی از ناوگان حمل ونقل بار و مسافر، گستردگی راه ها، میزان بار و مسافر حمل شده و ... یکی از استان های شاخص کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به ظرفیت خوب نیروی انسانی در بعد مدیریت و کارشناسی، گفت: اصفهان همواره با طرح های خلاقانه و با کیفیت یکی از استان های پیشرو در اجرای طرح های ارتقای ایمنی تردد است.

هدایتی، مدیریت سرعت را یکی از مهمترین موضوع در کاهش تصادفات جاده ای مطرح کرد و افزود: سهم بزرگی از تصادفات و آسیب ها ناشی از نبود مدیریت سرعت خودروها است.

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصادی  سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور، گفت: اگرچه تا به امروز اقدامات بسیار زیادی در بخش های مختلف سازمان برای مدیریت سرعت در جاده ها انجام شده اما نتوانسته است سرعت در جاده ها را مهار کند.

وی با اشاره به شعار سال ۲۰۱۶ سازمان بهداشت جهانی با عنوان "کاهش سرعت"، گفت: با همکاری و تلاش همه جانبه سازمان و نهادهای ذی ربط، پروژه مدیریت سرعت به عنوان یکی از پروژه های تحت حمایت سازمان بهداشت جهانی در ایران در سال ۲۰۱۷ مصوب شد.

هدایتی  ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ کارگاه ها و جلسات متعددی برای بررسی میدانی و آماری با کارشناسان بین المللی انجام شد و نتیجه این تحقیقات به کمیسیون ایمنی راه های کشور ارائه شد.

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصادی  سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور، گفت: نتایج تحقیقات کارشناسان نشان می دهد که با کاهش ۱۰ درصدی سرعت، میزان فوت ناشی از تصادفات جاده ای تا ۴۰ درصد کاهش می یابد.

هدایتی تصریح کرد: یکی از اهداف ما در اجرای طرح مدیریت سرعت آگاهی هرچه بیشتر مردم و مشارکت آنان است، در واقع مردم باید بدانند که چگونه ممکن است ۵ کیلومتر افزایش سرعت یک تصادف خسارتی را به یک تصادف فوتی تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: در مبحث مدیریت سرعت ما نباید به صورت تک بعدی به مساله ورود پیدا کنیم، مدیریت سرعت یک بسته است که برای اثربخشی آن باید همه اجزا با یکدیگر کار کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصادی  سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور گفت: درواقع تقویت مشارکت دستگاه های مرتبط، جلب مشارکت عمومی به عنوان کاربران اصلی باید در کنار هم انجام گیرد.

رشد ۱۰ درصدی سرعت خودروها در محورهای مواصلاتی استان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه با اقدامات کارشناسی و علمی روند رو به رشد تصادفات جاده ای متوقف شده است، اظهار کرد: استان اصفهان با بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه، حمل سالانه ۴۹ میلیون تن کالا و ۱۴ میلیون نفر مسافر یکی از استان های شاخص حمل ونقل و راهداری به شمار می آید.

مهدی خضری با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار ناوگان باری و پنج هزار ناوگان مسافربری در استان اصفهان، اضافه کرد: براساس سامانه های تردد شمار، هرساله میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان حدود ۱۰ درصد افزایش می یابد.

خضری با بیان اینکه  مسئولان و دست اندرکاران حوزه ایمنی، راه و حمل ونقل در تمام دستگاه ها در ذیل کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان گرد هم آمدند، گفت: با تفویض مسئولیت دبیری این کمیسیون به استان ها، کارها و اقدامات علمی قابل تقدیری انجام شد.

 وی تشکیل تیم های مشترک متخصص از اداره ایمنی و ترافیک و پلیس راه و ارائه مدل پیش بینی تصادفات جاده ای استان اصفهان را ماحصل هم افزایی دستگاه ها عنوان کرد.

خضری خاطرنشان کرد: این الگوی علمی به ما کمک کرد که با توزیع مناسب گشت های نظارتی و اقداماتی همچون احداث ایستگاه های امنیت سلامت در محورهای مستعد تصادف، تعداد تصادفات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه گزارش تصادفات هفت ماهه کشور روند افزایشی نشان می دهد، در استان اصفهان شاهد کاهش ۱۴ درصدی تصادفات بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان اجرای طرح راه ایمن در نوروز سال جاری را یکی از طرح های موفق اداره کل، پلیس و سایر دستگاه های همکار عنوان کرد و گفت: نتایج موفقیت آمیز اجرای این طرح در کاهش تصادفات ما را بر آن داشت تا دومین محور ایمن استان اصفهان را انتخاب و برنامه ریزی ها برای اجرای این طرح را آغاز کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار