اسکندرپور با یادآوری اینکه دهه فجر امسال آخرین ایستگاه خط یک مترو شیراز ایستگاه وکیل افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این ایستگاه که با الهام از معماری دوره زنده و منطبق با بازار وکیل طراحی و اجرا شده که جزء زیباترین ایستگاه‌های مترو در کشور به شمار می‌رود، افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
کد خبر: ۸۰۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 26 December 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:شهرداری شیراز با بیان اینکه برای شناسایی نقاطی که هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی میشود، فیلم‌های آبگرفتگی سال‌های گذشته بازبینی و براین اساس نقاط دارای مشکل مشخص شد، گفت: در منطقه ۱۱ شهرداری شیراز، بیش از ۲۰ میلیارد تومان طرح لوله گذاری انتقال آب‌های سطحی انجام شده است.
او اضافه کرد: برای آمادگی شهر در مواجهه با بارندگی‌های اخیر کانال‌ها و رودخانه‌های خشک و چنار راهدار لایروبی شد و از ۴۸ ساعت قبل بارندگی نیرو‌های انسانی و ماشین آلات شهرداری در حالت آماده باش بودند.
وی با اشاره به مذاکرات با سازمان آب برای ساماندهی وضعیت دروازه قرآن، خاطرنشان کرد: وضعیت آب‌های سطحی در محدوده قانونی شهر بر عهده شهرداری و در حریم شهر بر عهده وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای است و تاج دروازه قرآن مرز حریم شهر و بالاتر از آن خارج حریم شهر محسوب می‌شود.
او با اشاره به افزایش حجم حوضچه آرامش از ۲۶ هزار مترمکعب به ۶۰ هزار مترمکعب گفت: اقدامات بلندمدت شهرداری شیراز شامل لوله گذاری جدید و انجام اقداماتی در حوضه بالادست دروازه قرآن است.
اسکندرپور همچنین با اشاره به تدوین و تهیه برنامه زمان بندی برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی در مناطق یازده گانه شیراز، گفت: ۱۰۲طرح برای مناطق یازده گانه شهرداری شیراز در دستور کار شهرداری‌های است که تا پایان امسال به شکل مستمر شاهد افتتاح یا آغاز ساخت این طرح‌ها خواهیم بود.
شهردار شیراز با تاکید بر اینکه طرح‌ها در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای شهر بیشتر است، افزود: شهرداری منطقه یک سه طرح، منطقه دو چهار طرح، منطقه سه۱۰ طرح، منطقه چهار دارای چهار طرح، منطقه پنج ۹ طرح، منطقه شش۱۳ طرح منطقه هفت ۸ طرح، منطقه هشت ۱۳ طرح، منطقه ۹ پنج طرح، منطقه ده ۱۷ طرح و منطقه ۱۱ نه طرح است.
اسکندرپور با اعلام افتتاح چند تقاطع و کنارگذر در دهه فجر امسال گفت: برخی از طرح‌های بزرگ شهرداری نظیر پل‌های دوم و سوم تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهدیه، تقاطع مهدیه - امیرکبیر در دهه فجرامسال افتتاح می شود که با بهره برداری از این سه طرح رینگ پیرامونی شیراز در منطقه جنوب غرب تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه شورای شهر ۲۷ طرح شاخص را تعریف و شهرداری برای اجرای آن‌ها برنامه ریزی کرده است، اضافه کرد: نخستین پروژه شاخص ساخت پردیس سینمایی در میدان کوزه گری است که برای دهه فجر سال آینده آماده بهره برداری می شود، پردیس تئاتر نصر، باغ ایرانی، پیاده راه قصردشت، محور عرفان و ... از دیگرطرح‌های شاخص است که عملیات اجرایی برخی شروع شده و بعضی هم در آینده نزدیک آغاز می‌شود.
شهردار شیراز اضافه کرد: اجرای مرحله نخست خط ۲ مترو از میانرود تا میدان امام حسین (ع) ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز ساخت مترو دولت می پردازد.
اسکندرپور با یادآوری اینکه دهه فجر امسال آخرین ایستگاه خط یک مترو شیراز ایستگاه وکیل افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این ایستگاه که با الهام از معماری دوره زنده و منطبق با بازار وکیل طراحی و اجرا شده که جزء زیباترین ایستگاه‌های مترو در کشور به شمار می‌رود، افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
وی از پایان مطالعات خط ۳ مترو شیراز که قرار است حد فاصل پل معالی آباد تا شهرک گلستان اجرا شود، خبر داد و گفت: به زودی عملیات اجرایی این خط نیز آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار