تابناک / وزیر نیرو گفت: با وجود تمامی محدودیت ها و سختی های ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان این ملت و نظام؛ چرخ های توسعه و عمران کشور در حال گردش و حرکت است و ایستایی در نظام اسلامی ما معنا و جایی ندارد.
کد خبر: ۸۰۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 27 December 2019
 
وزیر نیرو: چرخ توسعه و عمران کشور با وجود تحریم‌ها در مسیر خود حرکت می‌کند

 

تابناک / وزیر نیرو گفت: با وجود تمامی محدودیت ها و سختی های ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان این ملت و نظام؛ چرخ های توسعه و عمران کشور در حال گردش و حرکت است و ایستایی در نظام اسلامی ما معنا و جایی ندارد.

 

رضا اردکانیان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های شرکت برق منطقه ای استان گیلان که به طور همزمان به صورت نمادین در پست۶۳/۲۰ کیلوولت GIS شهید مومن زاده صومعه سرا  بهره برداری شد، افزود: پویش  #هرهفته_الف_ب_ایران  در کشور هم با این هدف و اثبات این موضوع راه اندازی شد که با وجود تمامی محدودیت و تحریم ها همچنان اقتصاد و توسعه این کشور ایستاده و فعال است.

وی اظهار کرد : تلاش در همه استان ها با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی در پروژه ها و غاز عملیات اجرایی طرح های جدید آغاز شده که استان گیلان هجدهمین مقصد این پویش بوده و در مسیر این پویش تا پایان سال به همه استان ها سفر خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه هدف این پویش به نمایش گذاشتن نمونه ای از تلاش های دولت تدبیر و امید در  این شرایط است، تصریح کرد : می کوشیم مردم ما به یکی از حقوق مسلم شان که حق  بهره مندی از داشته ها و دستاوردهای این آب و خاک است برسند.

وی تصریح کرد: این پویش در اولین هدف به مردم نشان می دهد که با وجود تمامی محدودیت ها و سختی های ناشی از تحریم های ظالمانه که تک تک شهروندان را در عرصه های مختلف هدف  قرار داده است، کشور روند رو به رشد و توسعه خود را طی می کند.

اردکانیان خاطرنشان کرد : البته هدف دیگر انعکاس این شرایط به جامعه جهانی و تلاش برای منصرف ساختن آنهاست تا بدانند که با اینگونه اقدامات به اهداف شان نمی رسند و  شکستن ملت ایران آرزویی است که به گور برده می شود.

وی  ادامه داد: ما در صحنه های مختلف این امتحان را پس دادیم و تحریم های گسترده و هوشمندانه  اقتصادی نمونه ای از این صحنه هاست که با موفقیت و به مدد بردباری، استقامت،  پایداری و تلاش ملت ایران  پشت سر گذاشته خواهد شد.

وی گفت: همان گونه که جنگ بر ما تحمیل شد و فشارها  و هزینه های زیادی را بر این ملت وارد کرد اما ملت ما چون ققنوس ازخاکستر جنگ تحمیلی دوباره برخاست و توسعه و دانش را در سایه تلاش کسب کردند امروز هم همینگونه می شود و ایستادگی امروز ما نتیجه همان برخاستن و استوار ماندن است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ما از تحریم ها استقبال نکرده و نمی کنیم، افزود : اما اکنون که بر ما تحمیل شده سعی می کنیم با کمک هم،  نسل جدیدی از تاب آوری و خوداتکایی بویژه در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی به عنوان عایدی به نسل و نسل های آینده هدیه کنیم.

  وی با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از منابع انرژی گفت: به طور قطع امروز به این نتیجه رسیده ایم و  هر روز این موضوع جدی تر دنبال می شود که آیا از همین منابع موجود بهترین استفاده را داشته ایم آیا شیوه مصرف صحیح  را دنبال  می کنیم.

اردکانیان با بیان اینکه بر اثر محدودیت ها ما به روشهای بهتری روی خواهیم آورد و گفت: این امر در ما نهادینه خواهد شد چنانکه همکاران ما در شرکت های برق گیلان دستاوردهای خوبی داشته اند.

 وی با اشاره به افتتاح  بیش از یکصد میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در حوزه برق منطقه ای گیلان گفت: اگر دقیق تر ببینیم باید این رقم را دو برابر کنیم چون به همین میزان نیز صرفه جویی شده و در چگونگی به ثمر رساندن این طرح ها نیز بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان از ظرفیت های موجود استفاده شده است که اگر این کار نمی شد هزینه به ثمر رسیدن همین طرح های افتتاحی امروز دو برابر این عدد بود.

وی افزود : ما قرار نیست وقتی تحریم ها لغو و درآمدهای نفتی برقرار شد دوباره به روش های غیر بهینه منابع را مصرف کنیم و این باید به عنوان یک عادت خوب در ما بماند.

اردکانیان  با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته یکی از استان هایی که به لحاظ رشد مصرف در انتهای جدول عملکردی شرکت های برق قرار گرفت، گفت : توجهات و تذکرات لازم به روش مدیریت وزارت نیرو در این رابطه به استان داده شد وگزارش ها، حاکی از آن است که رشد پیک مصرف برق گیلان نسبت به سال گذشته کمتر از نیم درصد بوده بدین مفهوم که یک کار وسیع در حد ساختن یک نیروگاه صورت گرفته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ۱۷۱ پروژه بزرگ وزارت نیرو در گیلان در حال اجراست، افزود : این پروژه ها با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و حدود ۱.۹ میلیارد یوان سرمایه گذاری توسط بعضی از بخش ها از شرکت های خارجی در دست اجراداریم که متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها ۴۰ درصد است.

وی تصریح کرد : باید تنوع بیشتری به منابع مالی بدهیم و اکنون که محدودیت فنی و تکنولوژیکی نداریم و تنها چالش ما منابع مالی است بتوانیم تا تابستان۱۴۰۰ تعداد قابل توجهی از این ۱۷۱ پروژه را در زمینه آب و برق و فاضلاب به بهره برداری برسانیم.

 وی با تاکید برضرورت سدسازی برای ذخیره سازی منابع آبهای سطحی ناشی از بارندگی در گیلان گفت :سالانه به طور متوسط یک هزار میلیمتری باراندگی در استان داریم و با توجه به شرایط استان سد لاستیکی یک سازه فوق العاده با خاصیت و مناسب برای نگهداشت و ذخیره سازی بارشهاست.

عضو کابینه دوازدهم با اشاره به اینکه می خواهیم صفت سرسبزی برای گیلان حفظ شود و حفظ آن و محیط زیست بیش از هر چیز به حفظ کشاورزی و کشاورزان آن است و برای این امر باید معیشت کشاورز تامین شود که این مهم به طور مستقیم به آب و منابع آبی وابسته است.

وی با بیان اینکه باید برای حفظ محیط زیست استان های شمالی نسبت به تدارک و مدیریت منابع آبی اقدام کنیم، تصریح کرد: یکی از این اقدامات با رعایت تمامی ملاحظات زیست محیطی و فنی،  سدسازی است.

 وی بیان کرد:  در حالی که مصرف در گیلان حدود ۶۰ درصد منابع آب استان است بدین مفهوم که گیلان سالانه با پنج میلیارد مترمکعب منابع آبی حدود دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب مصرف می کند و امکان نگهداشت این نزولات در استان وجود ندارد که باید برای آن تدبیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار