این اعلام کناره گیری باعث بیان برخی مواضع ، تحلیل ها و تفسیرها شد و حتی در فضای مجازی برخی با انتشار مطالبی خواستار تجمع جلوی دفتر مردمی شان برای منصرف کردن آیت الله ملک حسینی از تصمیم خود شده اند.
کد خبر: ۸۰۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 27 December 2019
روز گذشته خبر کناره گیری آیت الله ملک حسینی برای بسیاری از مردم استان یک خبر شوکه کننده بود چرا که ایشان در استان از مقبولیت بسیار بالایی برخوردار است و حضور در مناطق مختلف استان در میان مردم و تلاش هایشان برای ایجاد فضای هم دلی ، مبارزه با تخلفات معمول در ادارات استان و پاسخگویی به مطالباتی که از ایشان می شد ، همه نشان از کارنامه ای موفق دارد .
اما دلیل کناره گیری ایشان بیشتر به یک موضوع قانونی مرتبط با مراجع تصمیم گیری در حوزه ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه است.
البته این اعلام کناره گیری باعث بیان برخی مواضع ، تحلیل ها و تفسیرها شد و حتی در فضای مجازی برخی با انتشار مطالبی خواستار تجمع جلوی دفتر مردمی شان برای منصرف کردن آیت الله ملک حسینی از تصمیم خود شده اند.
اما امروز دلیل اصلی این تصمیم آیت الله ملک حسینی و همچنین کناره گیری حجت الاسلام حسینی امام جمعه یاسوج در نماز جمعه این شهر مطرح شد.
توضیحاتی پیرامون کناره گیری نماینده ولی فقیه در استان
 
حجت‌الاسلام صفدر پناهی مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد برای پاسخگویی در خصوص برخی شائبه‌ها و شایعه‌ها مبنی بر خداحافظی امام جمعه شهر یاسوج و همچنین در خصوص کناره‌گیری آیت‌الله ملک‌حسینی از نمایندگی ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در همه کشور امام جمعه مرکز استان و نماینده ولی‌فقیه در استان یک نفر بوده و کارها تجمیع است تا بتوانند راحت‌تر در زمینه‌های مختلف اقدام کنند. مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در گذشته صحبت‌هایی با ایشان در این خصوص داشتیم که فرمودند اولا به احترام آیت‌الله حسینی این منصب را نمی‌پذیرم و دوم این که خود ایشان به دلایلی حاضر به پذیرش این جایگاه نبودند.
وی به نشستی که حجت‌الاسلام حاج علی اکبری مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در حاشیه نشست با نمایندگان ولی فقیه در استان ها داشتند اشاره کرد و گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی اصل تجمیع را قبول داشتند اما به دلایل خاص با پذیرش منصب امام جمعه شهر یاسوج به طور همزمان موافق نبودند.
این مسوول در خصوص خداحافظی آیت‌الله حسینی امام جمعه شهر یاسوج هم با بیان اینکه ایشان تنها مشکلات جسمی داشتند و از نظر بیان و حافظه فوق‌العاده قوی هستند خاطرنشان کرد: از آیت‌الله حسینی در مناصب دیگر استفاده خواهد شد، این شهر کلاس درس تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه ندارد که امیدواریم این کلاس‌ها راه‌اندازی شود.
پناهی با بیان اینکه امیدواریم همچون گذشته از نعمت حضور آیت‌الله ملک‌حسینی در استان بهره ببریم افزود: به هر صورت تابع امر ولایت فقیه هستیم و هر چه معظم‌له در خصوص استان تصمیم‌گیری کنند چه آن شخص آیت الله ملک‌حسینی باشند و چه شخص دیگری مطیع امر ولایت هستیم.
توضیحاتی پیرامون کناره گیری نماینده ولی فقیه در استان
 
توضیحات امام جمعه یاسوج
امام جمعه یاسوج هم در آخرین خطبه خوانی نماز جمعه این شهر با قدردانی از همه کسانی که در همه این سال ها با نماز جمعه یاسوج همکاری کرده اند اظهار کرد: در آینده نزدیک امام جمعه جدیدی خواهد آمد و از هممه شما به عنوان کسی که 26 سال با شما بودم تشکر کرده و حلالیت طلبیده و خداحافظی می کنم و اگر کندی و تندی بوده پوزش می طلبم.
حجت الاسلام حسینی به خدمات بیت ملک حسینی اشاره کرد و گفت: جد بر جد در این منطقه رهبری دینی و ارشادی مردم را بر عهده داشتند مخصوصا مرحوم آیت الله ملک حسینی و سید صدرا و سید حبیب الله ملک حسینی که خانواده دینی مذهبی بودند و مردم هم در تشییع آیت الله ملک حسینی کاری کارستان کردند که از این روحانی شناسی و قدرشناسی مردم استان قدردانی می کنیم.
حسینی ادامه داد: تنها استانی بودیم که نماینده ولی فقیه و نماز جمعه بر عهده دو شخص بود بنابراین در آینده نزدیک امام جمعه جدید که هم نماینده ولی فقیه باشد و هم امام جمعه در این سنگر خدمت خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
ما از افراد بومی که دنبال مسائل قومی هستند دیگر خسته شدیم امام جمعه مرکز استان و نماینده ولی فقیه باید فردی مجتهد و در حد نماینده ولی فقیه و مقام معظم رهبری باشد کسی که باید مردم را به سوی خدا هدایت کند...(لازم به توضیح است متاسفانه ما هر چه از اول انقلاب فاصله می گیریم مسئولینی که در هر مقامی پست می گیرند در حد آن پست نیستند و این مسئله ما را آزار می دهد در سمت امام جمعه ما شخصیت هایی چون مقام معظم رهبری و جوادی آملی و آیت اله طالقانی و مشکینی و دستغیب و هاشمی رفسنجانی و مدنی و دستغیب و طاهری اصفهانی و صدوقی و اشرفی اصفهانی و سید کرامت اله ملک حسینی و امینی و سید علی اصغر حسینی و خاتمی اردکانی...را داشتیم) و باید مجتهد نماز جمعه را اقامه کند این همه مجتهد در حوزه های ما به خصوص حوزه علمیه قم خوابیده است آن وقت نماز جمعه های ما را تعدادی افراد جوان که مردم نمی دانند سطح علمی آنها چقدر است (بخصوص جناب آقای پناهی اینجا را خوب توجه کن امام جمعه های موقت که فکر کنم هر ملبس به لباس مقدس روحانیت ادعای امام جمعه می کند...) و خطبه های جمعه آنها از کیفیت لازم برخوردار نمی باشد خطبه ای که باید تفسیر قرآن و نهج البلاغه و روایات و احادیث باشد خیلی سطحی است و سیاست زده هستند مسائلی که باید مسئول خاص خودش در کشور دنبال کند می بینی فلان امام جمعه فلان بخش در مورد آن اظهار نظر می کند که اصلا در صلاحیت او نیست ... بنابراین ما مردم ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد هر کس را که مقام معظم رهبری هر کس را که خود رهبر معظم انقلاب شخص خودش او را بشناسد (که در حد آیت اله سید کرامت اله ملک حسینی و یا آیت اله سید شرف الدین ملک حسینی باشد) و به عنوان نماینده خودش در استان معرفی کند ما سمعا و طاعتا می پذیریم و تبعیت می کنیم انشاءاله (.....................................) چون مردم ما خوب تشخیص می دهند و آخرین جمله اینکه مردم یاسوج حق دارند کسی که خطبه جمعه را می خواند فردی مجتهد و آگاه به مسائل روز و تحلیل گر مسائل روز باشد و خطبه ای با کیفیت را گوش دهند چون دو خطبه جای دو رکعت نماز ظهر است بنابراین آن خطبه ها باید خدایی باشند و مردم وقت می گذارند و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
سید دلها ملک حسینی رفت کنار تا راهش از دزدان وغارت گران اسلامی جدا باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار