مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: ماموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان برای بیماران داخلی از جمله قلبی و ریوی در روزهای آلوده اخیر از پنج به ۲۲ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۰۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 28 December 2019

غفور راستین افزود: سهم بیماران داخلی و موارد غیر ترومایی از ماموریت‌های اورژانس اصفهان به‌طور معمول پنج درصد است اما در ۲ هفته اخیر که هوای اصفهان در وضعیت آلوده و ناسالم قرار داشت، این ماموریت‌ها به ۲۲ درصد رسید.

تروما هرگونه آسیب‌دیدگی، ضربه و جراحت است.

راستین با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی ماموریت‌های اورژانس اصفهان برای بیماران داخلی از جمله قلبی و ریوی در ۲ هفته اخیر خاطرنشان کرد: این روند در زمان حاضر رو به کاهش است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: روزانه به‌طور متوسط ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار داخلی از اورژانس اصفهان امدادخواهی دارند.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس و مراکز درمانی استان اصفهان در روزهای آلودگی هوا به خبرنگار ایرنا گفت: این آمار شامل ۲ بخش پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی است.

آرش نجیمی با بیان اینکه بخش پیش‌بیمارستانی مربوط به اورژانس و بخش بیمارستان مربوط به معاونت درمان دانشگاه است، افزود: به نظر می‌آید آماری که توسط سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این زمینه منتشر می‌شود، مربوط به ۲ بخش مذکور است که باید باهم تجمیع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار