با گذشت یک سال از تولید آزمایشی پنج قلم داروی قلبی و عروقی، ضد دردها (مسکن) و سرطان از سوی شرکت داروسازی فناور مبتکر کاسپین در مازندران، این شرکت دارویی برای ورود تولیداتش به بازار در انتظار صدور پروانه دارویی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان است.
کد خبر: ۸۰۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 28 December 2019

در صورت صدور پروانه دارویی این شرکت داروسازی از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان این شرکت دارویی متعهد شد تا در سال جاری حداقل ۱۱ قلم دارو را در بخش بیماری های سرطانی، قلبی و عروقی، مسکن و تزریقی (سیستم نخاع) را به مرحله تولید برساند و این تولید بهار سال آینده به سقف ۲۰ قلم می رسد.
این شرکت داروسازی که فعالیت اجرایی خود را از سال ۹۵ شروع کرد تاکنون برای خرید تجهیزات و ساخت فضای فیزیکی برای داروسازی حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد و با تایید پروانه دارویی در این شرکت حدود ۱۵۰ نفر به طور مستقیم شاغل خواهند شد.
بی نیازی کشور در واردات دارو قلبی و عروقی
مدیرعامل شرکت داروسازی فناور مبتکر کاسپین مازندران می گوید: شرکت تحت مدیریتش در مجموع تولید ۲۰ قلم دارو شامل ضد سرطان،مسکن ؛قلبی و عروقی،امپول تزریقی سیستم نخاع و تزریق پیش سی تی اسکن و ام آرآی را در دستور کار دارد.

دکتر کمیل خاکی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تولید پنج قلم دارو به طور آزمایشی در زمینه قلبی و عروقی،ضد دردها و ضد سرطان شروع شد و تولید انبوه این داروها برای ورود به بازار نیاز به صدور پروانه دارویی از سوی سازمان غذا و دارو دارد.

وی پیش بینی کرد تا این مجوزها حداکثر دهه فجر صادر و به تولید انبوه برسد ‌ و راهی بازار شود.

خاکی اظهار داشت : در مرحله بعدی تولید آزمایش ۶ قلم داروی دیگر در زمینه درمان بیماری داخلی ازجمله سرطان ها در دستور کار قرار می گیرد که برنامه شرکت ورود این داروها به بازار تا پایان سال‌جاری است.

وی ظرفیت تولید داروهای قلبی و عروقی را بیش از نیاز داخلی دانست و گفت : برخی از این اقلام دارویی بیش از نیاز کشور است که می تواند به کشورهای همسایه صادر شود.

خاکی در مورد تولید داروی بایولوژیک از سوی این واحد دارویی اشاره کرد و گفت : تولید این دارو به صورت سلول زنده است که قرارداد اولیه آن با یکی از کشورهای اروپایی بسته شد.

مدیرعامل کاسپین دارو افزود: ماشین آلات این واحد از خارج خریداری و در صورت تامین اعتبار ارزی حدود ۲۰ میلیون یورویی این تجهیزات وارد می شود.

دکتر خاکی گفت: رایزنی با بانک صنعت و معدن برای تامین ارز انجام شد که امیدواریم این وعده ها اجرایی شود.

به گفته وی در صورت تولید داروی بایولوژیک در این واحد دارویی نیاز کشور در داخل تولید و بستر صادرات نیز فراهم می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تایید تولید آزمایشی این واحد دارویی گفت: تمام شرکت های دارویی پیش از ورود به بازار نیاز به تایید داروهاشان ازسوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان دارند.

دکتر محمدرضا شیران به خبرنگار ایرنا افزود: تا پیش از صدور پروانه دارویی هیچ شرکتی نمی تواند محصولاتش را وارد بازار کند.

این دومین واحد دارویی در مازندران است که از سوی بخش خصوصی در استان مجوز فعالیت گرفت.

مازندران طبق امار در بیماری سرطان رتبه سوم کشور را دارد و یک چهارم مرگ و میر استان نیز ناشی ازبیماری قلبی و عروقی است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار