عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی اصفهان گفت: کشاورزان مجددا نسبت به اجرای کانال لوله گذاری انتقال آب زاینده‌رود، یعنی طرح غیر قانونی «بن-بروجن» اقدام کردند که نیازمند اقدامات قانونی است.
کد خبر: ۸۰۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 29 December 2019

حسین محمدرضایی با اشاره به حضور کشاورزان اصفهان در محوطه سد تنظیمی زاینده‌رود، محل آبگیری طرح غیر قانونی «بن-بروجن» اظهار داشت: کشاورزان نسبت به مسدود کردن کانال حفاری شده با بکارگیری همان ماشین‌آلاتی که برای حفر کانال تدارک دیده شده بود، اقدام کردند.

وی افزود: این پروژه غیرکارشناسی و غیر قانونی است و این طرح بر خلاف مصوبات شورای عالی آب و خلاف اصول بین المللی انتقال آب (طبق تعریف یونسکو) است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان تصریح کرد: انتقال آب از حوضه کم آب و بحرانی زاینده‌رود به حوضه پر آب و دارای آب مازادِ کارون هیچ پشتوانه منطقی و مطالعاتی ندارد.

وی افزود: باید مسئولان برای این پرسش که چرا وقتی بیش از %۹۰ استان مجاور در حوضه کارون قرار دارد اما تمام طرح‌های آبی این استان از حوضه بحرانی زاینده‌رود تأمین شود پاسخی شفاف بدهند.

محمدرضایی تاکید کرد: چرا مسؤلین کشوری از جمله وزیر نیرو، معاون اول ریاست جمهور و وزیر کشور با پا فشاری به اجرای این طرح غیر قانونی و غیر کارشناسی و تغییر خط مرزی می‌خواهند موجب اختلاف مردم دو استان اصفهان و چهارمحال شوند، چنین مسئولینی باید پاسخ گوی اعمال و اتفاقات احتمالی خود باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار