عملیات اجرایی احداث پروژه فیبر نوری شهر اراک به طول ۵۰ کیلومتر آغاز شد.
کد خبر: ۸۱۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 01 January 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، شهردار اراک گفت: ساخت پروژه فیبر نوری به طول ۵۰ کیلومتر به عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی فناوری در همکاری مشترک با شهرداری و شرکت ایرانسل در زمینه ی ارتقا شهر هوشمند اراک آغاز شده است.
محمد کریم شفیعی در این مراسم با بیان اینکه به‎دنبال هوشمندسازی شهرهای مختلف در سراسر دنیا، این پروژه به‌عنوان نخستین بستر زیرساختی برای نیل به شهر هوشمند و الکترونیک به‌شمار می‌رود افزود: پس از بهره‌برداری از این پروژه، خدمات الکترونیکی مجموعه مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف به شهروندان فزونی می یابد تا مردم به‌راحتی عمده امور خود را در سطح شهر در حوزه مدیریت شهری به‌صورت الکترونیکی و به آسانی انجام دهند.
وی یاد آورشد: در کنار اتفاقات بزرگِ حوزه عمرانی که در سطح شهر در حال انجام بوده، به‌کارگیری از تکنولوژی‌های روز دنیا برای رفاه حال مردم، چشم‌انداز مهم شهرداری اراک در آینده است. شهردار اراک همچنین از اضافه شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید که از سوخت یورو ۴ استفاده می‌کنند به ناوگان مسافربری درون شهری اراک خبر داد وگفت: این اتوبوس‌ها در هشت خط مسافربری شهری به مردم خدمات می‌دهند و با توجه به اینکه اراک کلانشهری آلوده است، اصلاحات در این حوزه اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی افزود: این خودروهای جمعی بزرگ بدون هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی، و برای ارایه خدمات حمل و نقل عمومی به شهروندان به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک اضافه شده و جایگزین اتوبوس های فرسوده شهری می‌شوند.
شفیعی با بیان اینکه پنج دستگاه از این اتوبوس‌ها در خطوط سنجان و ضامنجان فعالیت می کند اظهارداشت:چهار دستگاه از این اتوبوس ها در خطوط فاز ۱ و ۲ در کوی شهید بهشتی، یک دستگاه در مسیر کوی رضوی، ۲ دستگاه در خط دانشگاه فلق، یک دستگاه در مسیر کوی امام علی(ع)، چهار دستگاه در خطوط کوی جوادیه و یک دستگاه در کوی امیرکبیر فعالیت می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار