رئیس بنیاد آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خبر داد:
رئیس بنیاد آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ازاحداث سومین موزه دفاع مقدس در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ 01 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه جلسه موزه دفاع مقدس به ریاست استاندار کرمانشاه در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد.

براساس این گزارش،سردار بهمن کارگر در این جلسه ضمن بیان اینکه کرمانشاه، خط مقدم نظام و دفاع مقدس است اظهار کرد: کرمانشاه نه تنها برای خود بلکه برای ایران و سایر استان ها جنگید که در حوزه دفاع مقدس نتوانستیم آنگونه که باید آن را معرفی کنیم. کرمانشاه در زمان جنگ به عنوان مرکز فرماندهی غرب و شمال غرب کشور نقش امنیتی، فرهنگی و اجتماعی را برعهده داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با اشاره به لزوم تحریر کتاب هایی با موضوع نقش کرمانشاه در دفاع مقدس افزود: مردم استان مردمی بزرگوار بوده که سختی های بسیاری را متحمل شده اند تا نظام از جنگ ضربه نخورد؛ کرمانشاه نباید در کرمانشاه بماند بلکه باید گستردگی کار استان در جنگ تحمیلی ۸ ساله به مردم معرفی شود. بنابراین دفاع مقدس را نباید کوچک بشماریم زیراکه نظام کشور را در شرایط نابسامانی تحویل گرفت که هم اکنون شاهد پیشرفت قابل مشاهده از ابتدای انقلاب هستیم.

سردار کارگر با بیان اینکه اغتشاشات ایجاد شده در پی آزادسازی نرخ بنزین حاصل توطئه و صف آرایی دشمنان انقلاب است تصریح کرد: آزاد سازی نرخ بنزین یک بستر برای اغتشاشات فراهم نمود که اوضاع سیاسی برخلاف پیش بینی آمریکاییان مبنی بر اتمام نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور پیش رفت.

وی در ادامه با اشاره به احداث سومین موزه دفاع مقدس در کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این موزه علاوه بر نمایش گذشته باید امید در آینده را به مردم نشان دهیم. طبق فرمایش مقام معظم رهبری درصورت تضعیف کشور، همچون اوایل انقلاب، دشمن حمله خواهد کرد. هم اکنون جمهوری اسلامی در اوج قدرت بوده و با جرات پهبادهای آمریکایی را نابود می کند. با وجود تاخیر در احداث این موزه تمامی مسئولین ازجمله استاندار باید دست به دست هم داده تا بتوانیم تا سوم خرداد ۱۴۰۰ این موزه را برای ترویج فرهنگ و پژوهش به اتمام برسانیم.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پایان گفت: تمامی استان های کشور دارای ۱ موزه دفاع مقدس بوده که خوزستان با داشتن ۴ موزه و کرمانشاه با داشتن ۳ موزه از این قاعده مستثنی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار