حمیدرضا حاجی بابایی در شورای برنامه‌ریزی ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: مردم استان همدان حرکت به سمت توسعه را آغاز کرده‌اند ما نیز در حال مهیاکردن زیرساخت‌ها هستیم.
کد خبر: ۸۱۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 02 January 2020
حمیدرضا حاجی بابایی در شورای برنامه‌ریزی ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: مردم استان همدان حرکت به سمت توسعه را آغاز کرده‌اند ما نیز در حال مهیاکردن زیرساخت‌ها هستیم.

به گزارش تسنیم؛ وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد، افزود: تنها در بخش راه‌اندازی قطار شهری در همدان می‌توانیم از بودجه ۳ میلیارد تومانی آن استفاده کنیم موضوعی که هم‌اکنون شهرداری در حال پیگیری آن است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از نوسازی ناوگان تاکسیرانی همدان خبر داد و بیان کرد: با رایزنی‌های متعدد موفق شدیم قراردادی را با بانک توسعه و تعاون و کارآفرین منعقد کنیم که مطابق آن تسهیلات لازم برای نوسازی هزار و ۸۰۰ تاکسی فراهم‌شده و هزار و ۱۰۰ شغل پایدار نیز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به موافقت وزیر بهداشت برای اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان اکباتان همدان گفت: بیمارستان هزار تختخوابی زنان نیز اجرایی می‌شود.

حاجی بابایی با اعلام اینکه در دو سال گذشته ۱۶ پروژه ملی برای همدان در مجلس مصوب شده که نیاز به پیگیری دارد افزود: از استاندار همدان می‌خواهم مبلغی از محل توسعه متوازن برای سه روستایی که به‌تازگی به شهر همدان الحاق شده‌اند در نظر بگیرند تا اقدامات لازم برای عمران آن‌ها انجام شود.

قنات قاسم‌آباد همدان ثبت ملی شد

امیر خجسته دیگرنماینده همدان در مجلس نیز ابراز کرد:در شرایط تحریم بودجه کشور نیز از این موضوع متأثر می‌شود به همین دلیل شاید برخی از انتظارات ما در این فضا برآورده نشود.

وی با تأکید بر اینکه در اختصاص بودجه به شهرستان‌ها وزارتخانه نقش اصلی را ایفا می‌کنند، گفت: مدیران باید ارتباط خود با وزارتخانه را بیشتر کنند تا سهم استان از بودجه افزایش یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس درباره بخش مالیات در بودجه نیز اظهار داشت: علاوه بر اینکه باید تلاش کنیم از فرار مالیاتی در کشور جلوگیری کنیم باید مانع از این شویم که مالیات فشاری برای تولیدکنندگان و مردم باشد.

وی با اعلام اینکه هزار هزار میلیارد تومان بودجه پنهان داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم، گفت: برای موضوعات مهمی مانند تأمین آب همدان یا اتمام بیمارستان اکباتان از بودجه‌های ملی استفاده کنیم چراکه چنین طرح‌هایی برای ما در اولویت قرار دارند.

نماینده مردم همدان بابیان اینکه به‌اندازه کافی در کشور پول هست تنها باید برای جذب آن پیگیری کرد، عنوان کرد: تاکنون توانسته‌ایم با اقدامات انجام‌شده همدان را تبدیل به یک کارگاه عملیاتی کنیم.

وی درباره بودجه فرهنگی نیز تصریح کرد: در این دوران که با هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان علیه ملت ایران روبه‌رو هستیم باید بودجه‌های فرهنگی نیز بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

خجسته همچنین از ثبت ملی قنات قاسم‌آباد همدان خبر داد و بیان کرد: برای ثبت جهانی این قنات نیاز داریم منطقه قاسم‌آباد کماکان روستا بماند پس برای الحاق آن به شهر عجله نکنید.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار