رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:از طرفی قیمت مسکن در بازار مسیر صعودی به خود گرفته و عامل اصلی آن را می توان عدم تعادل در میزان عرضه و تقاضا دانست، این مسئله قابل پیش بینی بود که اگر دولت اقدامی برای تولید مسکن نکند، قیمت ها بار دیگر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۱۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 03 January 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 41 درصدی قیمت مسکن نسبت به سال گذشته، گفت: پس از افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر، بازار با کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت ها مواجه بود، اما افزایش دوباره قیمت ها قابل پیش بینی بود.


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت اصلی کاهش قیمت مسکن در سه ماه اخیر، کاهش معاملات مسکن و بروز رکود تورمی در بازار بود، طبیعتا وقتی میزان معاملات پایین می آید، قیمت ها نیز سیر نزولی می گیرد.

افزایش دوباره قیمت مسکن؛ افزایش تقاضا علت اصلی گران شدن قیمت ها

وی ادامه داد: از طرفی قیمت مسکن در بازار مسیر صعودی به خود گرفته و عامل اصلی آن را می توان عدم تعادل در میزان عرضه و تقاضا دانست، این مسئله قابل پیش بینی بود که اگر دولت اقدامی برای تولید مسکن نکند، قیمت ها بار دیگر افزایش خواهد یافت.

بازار مسکن با سیاست دستوری کنترل و مدیریت نخواهد شد

رضایی کوچی تصریح کرد: قطعا بازار مسکن با سیاست دستوری کنترل و مدیریت نخواهد شد، اولویت اصلی دولت در این عرصه، تولید مسکن و متعادل کردن میزان عرضه و تقاضا است، از این رو تا زمانی که مسکن به میزان نیاز جامعه در بازار وجود نداشته باشد، نمی توان به کاهش قیمت ها امیدی داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: دولت اخیرا اجرای طرح ملی مسکن را کلید زده، اقدامی که با واکنش مثبت بازار مواجه شد، البته تلاش های دولت نباید منحصر به اجرای این طرح باشد، بلکه حمایت از بخش خصوصی جهت تولید گسترده مسکن می توان بخشی از مشکلات این بخش را حل کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با روند کنونی تولید مسکن در سال آینده باید باز شاهد افزایش قیمت ها باشیم، اما اگر دولت بتواند تلاش گسترده ای برای تولید مسکن کند، قطعا می توان جلوی افزایش ها را گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار