کد خبر: ۸۱۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 05 January 2020
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پویش بی قیمت نخریم در این استان اجرایی و در این راستا واحدهای متخلف شناسایی و پلمپ می شوند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید امیر تیمور موسویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پویش در کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی استان تصویب شده و برای اجرای آن از ظرفیت های قانون نظام صنفی، قانون تعزیرات حکومتی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان استفاده می شود.
وی افزود: درج قیمت بر روی کالاها و خدمات از حقوق مسلم مصرف کننده است و براساس اصل حقوقی تمامی واحدهای صنفی این استان ملزم به رعایت آن هستند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمامی متصدیان واحدهای صنفی مطابق قانون نظام صنفی موظف به درج قیمت بر روی کالا و خدمات و نصب آن در معرض دید عموم اند و این افراد همچنین باید فاکتور خرید کالاهای موجود را در واحد صنفی نگهداری و در صورت مراجعه بازرسان این سازمان ارایه کنند.
موسویان تاکید کرد: واحدهای صنفی بدون پروانه کسب در کهگیلویه و بویراحمد ملزم به شناسنامه دار بودن هستند و در صورت همکاری نکردن این واحد ها، با متخلفان برخورد قانونی و واحد صنفی شان پلمب می شود.
وی از هم استانی ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل گرانفروشی، تقلب و عدم ارائه فاکتور خرید به سامانه یا تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا  سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار