استاندار ایلام گفت: در آخرین گزارش مرکز آمار ایران، استان ایلام با نرخ بیکاری ۸.۱ پس از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان در رتبه چهارم کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۱۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ 05 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛  قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: درحالیکه پاییز ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۰.۸ درصد بود طی سه ماه گذشته این میزان ۲.۷ دهم درصد کاهش یافت تا استانی که در قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد در رتبه های اول کشور قرار داشت امروز در رتبه ۲۸ بیکاری کشور قرار گیرد.

وی رشد سرمایه گذاری در استان را یکی از عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان اعلام کرد و افزود: استان ایلام در اوایل سال جاری با رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری جزو هشت استان برتر کشور قرار گرفته است.

استاندار ایلام یادآور شد: امروز سرمایه گذاری های عظیمی در استان از جمله سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری یک شرکت خارجی در میادین آبان و پایدار و سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت ظرف یکسال گذشته شکل گرفته است.

سلیمانی دشتکی افق پیش روی استان را روشن عنوان کرد و گفت: سفر رئیس جمهور را در پیش داریم و بر اساس برآوردهای بعمل آمده دستاوردهای این سفر نسبت به دیگر سفرهای استانی در کشور و استان از بعد تزریق اعتبارات نتایج قابل توجه ای برای استان در پی خواهد داشت.

گفتنی است بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان ایلام ظرف یکی دو سال گذشته سیر نزولی داشته و تک رقمی شده و در روند کاهش بیکاری وضعیت خوب و مثبتی به خود گرفته است، بطوریکه بهار ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۱.۹، تابستان ۹۷ به ۱۱.۸ پائیز ۹۷ به ۱۰.۶ ، زمستان ۹۷ به ۱۰.۳ ، بهار ۹۸ به ۹.۴ ، تابستان ۹۸ به ۸.۷ و در نهایت پائیز امسال به ۸.۱ دهم درصد رسیده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار