کد خبر: ۸۱۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 06 January 2020

تیم فوتبال نساجی مازندران که مانند همه تیم‌های لیگ برتری بعد از هفته شانزدهم به تعطیلات نیم‌فصل رفت، از نظر آماری در ۱۵ بازی نیم‌فصل نخست و بدون احتساب بازی برگشت با گل‌گهر سیرجان، با وجود نمایش خوب در زمین، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نیم‌فصل اول لیگ هجدهم داشت.

نیمه‌ اول لیگ نوزدهم به پایان رسید و تیم‌ها بعد از برگزاری یک بازی از نیم‌فصل دوم، حالا در حال جذب بازیکن‌های جدید و برنامه‌ریزی برای تجدید قوا و آماده شدن هستند. آنالیزورها و کادر فنی تیم‌ها هم فرصت مناسبی دارند تا نگاهی به جزئیات عملکرد تیم‌شان در نیم‌فصل اول داشته باشند و بر اساس این آمارها، برای نیم‌فصل دوم تیم‌ برنامه‌ریزی کنند.
نساجی که تنها نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ نوزدهم است، نیم‌فصل را خیلی خوب آغاز کرد. قائمشهری‌ها نخستین گل لیگ نوزدهم را مقابل تیم تازه وارد سیرجانی به نام خودشان ثبت کردند تا خبر از حضوری متفاوت در لیگ برتر بدهند.
نساجی‌چی‌ها که با ۹ بازی تدارکاتی بدون باخت با مهاجری وارد لیگ نوزدهم شده بودند، در بازی اول نشان دادند که چقدر در ارائه بازی مالکانه خوب عمل می‌کنند. روندی که جز یکی دو بازی، در بقیه دیدارها آن رابه خوبی نشان دادند و توانستند حریف‌ها را آزار دهند.
شاگردان مهاجری تا پایان هفته پنجم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشتند و حتی توانستند به بهترین رتبه تاریخ نساجی دست پیدا کنند. پایان هفته پنجم جدول لیگ برتر برای هواداران پرشور نساجی پر از هیجان بود. نساجی توانسته بود از ۵ بازی ۸ امتیاز به دست بیاورد و روی پله سوم جدول بایستد. جالب‌تر این که با ۱۲ گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار داشت. آن‌ها تابستان را به داغ‌ترین شکل ممکن تمام کردند و وارد پاییز شدند. اما پاییز برای نساجی، خزان گلزنی و نتیجه نگرفتن‌های این تیم بود.
از هفته پنجم به بعد روند ناکامی‌های نساجی آغاز شد تا نساجی بعد از ۵ هفته‌ پرشور و هیجانی، ۵ هفته‌ عجیب و نگران‌کننده را آغاز کند. موتور گلزنی نساجی بعد از تساوی هفته پنجم مقابل پارس جنوبی جم خاموش شد و حدود ۶۴۰ دقیقه بعد جلوی استقلال در قائمشهر با تک‌گل بی‌ثمر «محمد عباس‌زاده» روشن شد.
نساجی با احتساب یک بازی جام حذفی ۶ بازی را بدون این که گلی بزند پشت سر گذاشت و ۱۰ بازی را هم بدون پیروزی تمام کرد! اگر بازی هفته شانزدهم با گل‌گهر به خاطر تغییر در برنامه‌ریزی‌های لیگ انجام نمی‌شد، نساجی پاییز را بدون پیروزی تمام می‌کرد.
نگاهی به آمار بازی‌های نساجی در ۱۵ بازی نیم‌فصل اول نشان می‌دهد که این تیم خوب بازی کرد، اما کمتر از نساجی نکونام نتیجه گرفت. مهاجری از نساجی تیمی تهاجمی و خطرناک ساخت که خیلی از تیم‌ها را آزار می‌داد، اما از هفته پنجم به بعد راه‌های گلزنی را گم کرد. 
تیمِ مهاجری از ۱۵ بازی نیم‌فصل ۲ برد و ۷ تساوی به دست آورد و ۶ بازی را هم باخت تا در مجموع ۱۳ امتیازی شود و با ۳ امتیاز کمتر از نساجیِ نکونام در نیم‌فصل اول لیگ هجدهم، این نیم‌فصل را به پایان برساند. وجه اشتراک این نیم‌فصل با نیمه‌ اول فصل قبل برای نساجی، تعداد گل‌های زده بود. نساجی در هر دو نیم‌فصل ۱۵ گل به ثمر رساند. البته ۱۲ گل این نیم‌فصل در ۵ هفته اول به ثمر رسید و در ۱۰ هفته بعد توانست فقط ۳ گل وارد دروازه حریفان کند. از ۱۵ گل نساجی هم ۹ گل در استادیوم وطنی زده شد و ۶ گل در بازی‌هایی که نساجی مهمان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار