معمولاً اولین کاری که بعد از خریدن بلیط هواپیما انجام می‌دهید رزرو یک اتاق در هتل است فرقی ندارد که شما بلیط خارجی خریده باشید یا بلیط داخلی به‌هرحال در اکثر مواقع به رزرو هتل نیاز دارید. در فرایند رزرو هتل ممکن است کلاه‌برداری‌هایی صورت بگیرد که قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.
کد خبر: ۸۱۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ 06 January 2020

معمولاً اولین کاری که بعد از خریدن بلیط هواپیما انجام می‌دهید رزرو یک اتاق در هتل است فرقی ندارد که شما بلیط خارجی خریده باشید یا بلیط داخلی به‌هرحال در اکثر مواقع به رزرو هتل نیاز دارید. در فرایند رزرو هتل ممکن است کلاه‌برداری‌هایی صورت بگیرد که قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

طبق آمارهای به دست آمده از هتل‌ها و اقامتگاه‌های آمریکایی هر سال مبلغی حدود 3.9 بیلیون دلار از مسافرانی که بلیط خارجی یا داخلی خریده‌اند و هتل رزرو می‌کنند کلاه‌برداری می‌شود. بهترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از این کلاه‌برداری‌ها انجام دهید این است که یا این کار را به یک آژانس هواپیمایی بسپارید و یا به صورت مستقیم با هتل هماهنگ کنید.

رزرو هتل

1- هزینه‌های گزاف پنهان در هتل‌ها

قطعاً شما هم از هزینه‌های اضافی که روحتان از آن خبر ندارد خوشتان نمی‌آید. این هزینه‌ها ممکن است به هر چیزی مربوط باشد از یک بلیط کنسرت گرفته تا رزرو یک اتاق در هتل. خبر بد برای شما این است که خیلی از هتل‌ها هزینه‌های پنهان قانونی را در صورت‌حساب شما اضافه می‌کنند که اطلاعی از آن ندارید.

مثلاً اگر بلیط خارجی برای سفر به لس‌آنجلس گرفته‌اید و یک اتاق در هتل رزرو کرده‌اید باید بدانید اضافه کردن مبلغ «حق‌الزحمه اقامت» به صورت‌حساب شما بسیار عادی است. حق‌الزحمه‌ی یک اتاق 600 دلاری در لس‌آنجلس چیزی حدود 100 دلار می‌شود.

در هتل‌هایی که نمی‌توانند حق‌الزحمه اقامت بگیرند عنوان دیگری به نام حق‌الزحمه امکانات رفاهی را به صورت‌حساب مسافران اضافه می‌کنند. هنگامی که بلیط هواپیما می‌خرید باید بدانید در بعضی از شهرها ممکن است هتل مبلغی حدود 10 تا 20 دلار به‌عنوان حق‌الزحمه باربری از شما دریافت کند حتی اگر خودتان چمدان‌ها را به اتاق ببرید. برای اینکه با یک صورت‌حساب غیرمعمول مواجه نشوید سعی کنید همیشه با هتل تماس گرفته و تمام جزئیات را از آن‌ها بپرسید وگرنه هزینه‌ی سنگینی برای اقامت در هتل متحمل می‌شوید.

2- به توصیفات هتل‌ها درباره‌ی اتاق اعتماد نکنید.

بعد از خریدن بلیط هواپیما اگر قصد دارید در یک هتل معروف اتاق رزرو کنید می‌توانید به توصیفاتی که از اتاق‌ها شده است اعتماد داشته باشید اما اگر بلیط خارجی یا داخلی خریدید و به دنبال رزرو یک اتاق در هتل ارزان‌قیمت بودید اعتماد کردن به این توصیفات کار اشتباهی است چون مثلاً شما اتاقی را به امید اینکه پنجره‌اش رو به دریاست رزرو می‌کنید اما زمانی که وارد اتاق می‌شوید می‌بینید فقط یک گوشه ی کوچک از دریا معلوم است.

طبق گفته‌ی یکی از مشاوران واژه‌ی منظره‌ی دریا یعنی یک قسمت کوچک از دریا را می‌توانید ببینید اما منظره‌ی رو به دریا یعنی اتاق شما دقیقاً رو به دریا قرارگرفته است.

پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما و رزرو اتاقی رو به دریا را دارید باید به  کلمه‌ها دقت کنید تا سرتان کلاه نرود.

آژانس هواپیمایی سام سیر، در زمینه ویزای توریستی شنگن و بلیط خارجی و تور اسپانیا و بالی از طریق سفارت بالی در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران این مسیر که با این آژانس هواپیمایی سام سیر افتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد.

سام سیر با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه و بلیط خارجی و تور اسپانیا می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور اروپا، تور اسپانیا ، تور فرانسه، تور پاریس و تور موریس بلیط خارجی... را به شما در کمترین زمان ممکن این آژانس هواپیمایی سام سیر ارائه بدهد.  

اگر دوست دارید منظره‌ی کاملی از شهر را ببینید حتماً باید اتاقی در طبقه‌های بالا رزرو کنید. برای اینکه بدانید منظره‌ی اتاق شما کامل است یا نسبی باید به مبلغی که قرار است برای آن اتاق بپردازید دقت کنید چون اتاق‌هایی که منظره‌ی کاملی رو به دریا، جنگل و ... دارند حدود 50 تا 100 دلار گران‌تر از سایر اتاق‌ها هستند.

رزرو هتل کلاهبرداری

3- حواستان به اصطلاحات و کلمات مبهم درباره‌ی توصیف اتاق باشد.

برای بهتر فهمیدن این موضوع اتاق دونفره‌ی اروپایی‌ها بهترین مثال است. در اروپا یک اتاق دونفره می‌تواند یک اتاق با یک‌تخت بزرگ باشد اما همین اصطلاح در آمریکا به معنای یک اتاق با دو تخت است. پس زمانی که بلیط خارجی می‌خرید باید برای رزرو هتل حواستان به این اصطلاحات باشد.

اگر شما بلیط هواپیما بخرید و رزرو هتل انجام دهید اما زمانی که به هتل می‌رسید متوجه شوید که در رزرو اتاق اشتباه کرده‌اید پذیرش هتل با تغییر اتاق شما موافقت می‌کند اما باید بدانید بابت هر تغییری در رزرو هزینه‌ی اضافه‌ای از شما گرفته خواهد شد. بنابراین همیشه قبل از رزرو اتاق حتماً عکس‌های آن را در سایت هتل بررسی کنید و یا با هتل تماس گرفته و درباره‌ی اتاق سؤالاتی را بپرسید.

منبع: بلیط خارجی

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار