مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: گیاه دارویی آرتیشو یا کنگر فرنگی برای نخستین بار در سطح 7000 متر مربع در بخش کامفیروز از توابع این شهرستان کشت شد.
کد خبر: ۸۱۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 07 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: عزیز رحیمی با اشاره به اینکه این گیاه در خرداد ماه کشت شده، تصریح کرد: برداشت این گیاه از اواخر تابستان آغاز و در پنج مرحله تا اوایل دی ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه از سطح مذکور بیش از پنج تن گیاه دارویی کنگر فرنگی تولید شده است، افزود: این گیاه مصرف تازه خوری دارد در حالی که می توان آن را به صورت خشک شده نیز به بازار عرضه کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کنگر فرنگی از نظر طب سنتی ایران گرم و کمی خشک است این گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی بوده و از لحاظ محتوای آنتی اکسیدانی نیز بسیار غنی است.

رحیمی با بیان اینکه در شهرستان مرودشت بیش از 1700 هکتار انواع گیاهان دارویی کشت می شود، افزود: آرتیشو، آویشن، بادرنجبویه، ختمی، خاکشیر، زعفران، بابونه، زوفا، مریم گلی، سالویا، گل همیشه بهار، مرزنجوش و اسطوخدوس از لحاظ تولید ازمناسب‌ترین گیاهان دارویی مناسب با اقلیم این شهرستان است.

وی اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به کم آب بر بودن و با اهدافی همچون ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و ارتقای توان مالی خانوار‌های روستایی به خوبی استقبال می شود.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار