استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: در آغاز سال جاری حدود ۲۰ هزار بیکار در استان داشته‌ایم که امروز به حدود ۱۴ هزار نفر رسیده است و این به این معناست که قریب ۶ هزار اشتغال زایی در استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 08 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی به وضعیت نرخ بیکاری استان پرداخت و گفت: در سال ۹۱ نرخ بیکاری استان ۱۷.۲ و در رتبه اول بیکاری کشور قرار داشته‌ایم و در سال ۹۲ به نرخ ۱۳.۸، درسال ۹۳ به ۱۱.۱، درسال ۹۴ به ۱۲.۴، درسال ۹۵ به ۱۱.۶، در سال ۹۶ به ۱۱.۷، در سال ۹۷ به ۱۱.۲ و در سال ۹۸ در بهار به ۹.۳، در تابستان به ۸.۷ و سرانجام در پائیز امسال به ۸.۱ دهم درصد رسید تا استان از رتبه اول به رتبه ۲۸ بیکاری کشور برسد و جزو ۴ استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت این سردار رشید موجب رستاخیزی در جهان شد تا دل‌های همه آزادگان جهان در غم از دست دادن این انسان بزرگ به خروش در آید.

وی با اشاره به این مهم که مراسم وداع سردار سلیمانی درطول تاریخ کشور و جهان بی نظیر بوده است، ادامه داد: این نشان می‌دهد کسی که خالص کار کند مردم او را دوست دارند و سردار سلیمانی فارغ از هر رنگ و جناحی افق دید بلندی داشت و همه ملت ایران را با یک چشم نگاه می‌کرد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: امروز اگر در شاخص‌هایی چون امنیت سرمایه گذاری که رتبه اول کشور را بدست آورده‌ایم، اگر در آمار بیکاری با نرخ ۸.۱ درصد و جزو ۴ استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری می رسیم و یا در سرمایه گذاری در ردیف استان‌های برتر کشور با رشد بیش از ۲۰۰ درصدی قرار می‌گیریم مسئولان مربوطه بیایند و این دستاوردها را به ریز برای مردم تشریح کنند تا ابهامات برطرف شود.

استاندار ایلام در ادامه نسبت به توسعه استان ابراز امیدواری کرد و گفت: پروژه‌های مهم و حائز اهمیتی تحت اقدام است که انشاء الله با به ثمر رسیدن آنها وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری به مراتب بهتر از امروز خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار