کد خبر: ۸۱۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 09 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ آخرین افتخار نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی این است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرماندهان سوری و نیروها و خانواده هایشان را نهج البلاغه‌ای کرد.

خبر شهادت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان مجاهد شهیدش اتفاقی بزرگ و خاص برای همگان بود؛ اتفاقی که مانند یک تلنگر اعجاب انگیز تمامی مردم ایران و دیگر مردمانی که خاطره ای از بزرگی و مهربانی ژنرالی چون شهید سلیمانی داشتند را در برگرفت.

 جز این نیست که سردار سلیمانی، سرمایه عظیم مردمی بود که به او دلبسته بودند و اینکه مردم خواهان انتقام سخت هستند؛ هر چند با وجود تحقق این آرزو و خواسته جای خالی سردار شهید سلیمانی پُر نمی شود.

 در میان خاطرات متعدد نهضت نهج البلاغه خوانی که با اهتمام حجت الاسلام حمیدرضا ارفع بنیانگذار نوعی از مطالعه بر این کتاب نفیس را بنا نهاد خاطره ای را مطرح می کند که به نوبه خود برگ دیگری از دین و غیرت و معرفت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 آخرین افتخار نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی این است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرماندهان سوری و نیروها و خانواده هایشان را نهج البلاغه ای کرد.

 خاطره این ماجرا به روزی برمی گردد که از طرف این شهید والامقام با نهضت نهج البلاغه خوانی تماس گرفتند و گفتند که دستور حاج قاسم این است که به منظور اصلاح و تقویت بینش و روحیه اسلامی و انقلابی رزمندگان فرماندهان سوری و خانواده هایشان برای همه آن ها یک نهج البلاغه مناسب تهیه و آنان را به این صورت تشویق به مطالعه این کتاب ارزشمند کنند.

 مسئول نهضت نهج البلاغه خوانی تصریح می کند: دوستان عزیزم در نهضت دست به کار شدند و « نهج البلاغه صبحی صالح» را با اصلاحات خاصی آماده و در اختیار نیروهای قدس سپاه گذاشتند.

 حجت الاسلام ارفع تصریح کرد: سه هفته پس از ارسال نهج البلاغه ها و سایر اقلام فرهنگی به زبان عربی تلفن همراهم زنگ خورد. جواب دادم. جوان ایرانی از سوریه بود. با دنیایی از تواضع و ادب گفت: من از رزمندگان ایرانی در سوریه ام. هفته ای یکبار اجازه داریم از این خط با خانواده هایمان صحبت کنیم. اما من این دفعه قصد کردم به شما زنگ بزنم و از شما و دوستانیان تشکر کنم و بگم این نهج البلاغه ها و روش آسان خوانی نهج البلاغه خوانی نهضت غوغا کرده است و بسیاری از نیروهای سوری استقبال کردند.

 در پایان مسئول نهضت نهج البلاغه خوانی توضیح داد: جای شکر دارد که نهضت نهج البلاغه خوانی یکی از خواسته های شهید سردار سلیمانی را جامعه عمل پوشاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار