سرلشکر رحیم‌صفوی در تبریز:
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به فرمایش فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه ‌‌"اگر صهیونیست‌ها غلطی کنند تلاویو ‌و حیفا با خاک یکسان می‌شود" گفت: آمریکایی‌ها بخواهند غلطی کنند‌ تمام مراکز آنها در معرض نابودی است.
کد خبر: ۸۱۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 09 January 2020

به گزارش تابناک تبریز،سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: خداوند منان را شاکرم که بار دیگر بهانه‌ای دست داد تا در میان مردم شریف و قهرمان‌پرور تبریز حاضر شوم و ارادت خود را به این خطه به نمایش بگذارم ضمن اینکه از جانب رهبر انقلاب ماموریت دارم تا سلام گرم و صمیمانه ایشان را به شما مردم بزرگوار برسانم.

وی با بیان اینکه مردم مومن تبریز در طول تاریخ همواره تارخ‌ساز بودند و اجازه دخالت به دشمن نداد‌ه‌اند، گفت: دشمنان ما درصدد فاصله انداختن بین مردم و نظام هستند و در این میان مردم بصیر آذربایجان همواره در بزنگاه‌های تاریخ حماسه‌ساز بوده و از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی قیام 29 بهمن مردم تبریز در چهلم شهدای 19 دی قم را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز سالگرد کربلای 5 و شکسته شدن دروازه‌های شرق بصره به دست رزمندگان لشکر عاشوراست، ضمن اینکه سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت شهید حاج احمد کاظمی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی و تربیت ولایت فقیه بود، ابراز داشت: قاسم سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک جریان انقلابی در کل جهان اسلام بوده و آرمان او آرمان انقلاب اسلامی است‌.‌

وی در ادامه به حرکت مردم تبریز در تعطیلی بازار تبریز در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: این رفتار قابل تقدیر بازاریان تبریز وقتی ارزش بیشتری می‌یابد که در اغتشاشات دو سال گذشته، حسرت تعطیلی حتی یک ساعته بازار را بر دل بدخواهان گذاشت و اکنون به مناسبت شهادت سردار ملی پرافتخار خود، ضمن تعطیلی، یکدست سیاهپوش شد تا ارادت خود به خط فکری شهید سلیمانی را نشان بدهد.

سرلشکر صفوی در ادامه اظهار کرد: حرکت مردم تبریز در روز جمعه و فردای آن در تعطیلی بازار موجب تکثیر روح انقلابی در اتمسفر فضای اعتقادی در جهان بود.

سرلشکر رحیم‌صفوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها سیلی اول را خوردند‌، خاطر‌نشان کرد: 19 ساعت سکوت مرگبار و رئیس جمهور نادان آمریکا از هدف قرار دادن 52 نقطه ایران عقب‌نشینی کردند؛ کاملا جا خوردند که تمام نیروها و پایگاه های آنها در منطقه در زیر هدف قدرت نیروهای مسلح ایران است و ضعف‌های خود را شناخته و قوت ایران را می‌شناسند. خداوند را به وجود رهبری مقتدر، با صلابت، آینده‌نگر، خویشتندار و مهربان که قلب رئوف ایشان را در گریه‌های ایشان بر سر پیکر حاج قاسم دیدیم.

‌وی تحلیلی از شرایط فعلی ایران، منطقه و جهان ارائه داد و تاکید کرد: ترور حاج قاسم، به معنی شکست تروریست بین‌الملل در برابر راهبرد مقاومت بود، آنها با محاسبات غلط، اقدام تروریستی کردند، اما محاسبه پس‌لرزه آن را نداشتند و خون این شهدا دامنشان را می‌گیرد.

فرمانده کل اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه حدود 20 سال است جبهه مقاومت در منطقه در برابر جبهه کفر ایستاده است، افزود: از سال 2001 و حمله آمریکا به افغانستان و 2003 اشغال عراق، اگرچه منجر به سرنگونی دو دولت شد که به نفع ایران بود، اما حضور 19 ساله آمریکا در منطقه و عملیات‌های مختلف در منطقه داشتند، سئوال می‌کنم که اگر محاسبه کنیم، آیا راهبرد جبهه مقاومت پیروز شد یا آمریکا؟ آمریکا بعد از 20 سال نتوانستند امنیت و آرامش را در افغانستان و عراق و خلیج فارس به وجود آور‌د.

‌سرلشکر رحیم‌صفوی با بیان اینکه خون شهدای ما در دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد و خون مدافعان حرم راه قدس را باز می‌کند، ابراز داشت: جمله عارفانه امام خمینی (ره) که فرمود‌ راه قدس از کربلا می‌گذرد، جلوی چشم ماست که راه کربلا باز شده و به حول و قوه الهی راه قدس را خون شهدای مقاومت باز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی زمانی شعار «از نیل تا فرات» و «خاورمیانه بزرگ» را می‌داد، اما اکنون در داخل سرزمین‌های اشغالی به خود می‌لرزد، گفت: شکست‌های مکرر اسرائیل از حزب‌الله و حماس و... باعث شده مانند موش‌های بزدل در سوراخ موش قایم شوند و از جبهه مقاومت بترسند. اقدامات آمریکا و اسرائیل جبهه مقاومت را از نیروی چریکی به یک «ارتش متحد اسلامی» در منطقه تبدیل کرده ‌که از لبنان، سوریه، عراق، ‌‌افغانستان، پاکستان و... نیروهای مختلفی در آن حضور دارند. فقط ‌حزب‌الله در لبنان بیش از هزاران موشک آماده شلیک به اسرائیل دارد که برای استکبار و صهیونیست‌ها کافی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر صهیونیست‌ها غلطی کنند تلاویو ‌و حیفا با خاک یکسان می‌شود» را یادآور شد و این جمله را یک جمله جدی دانست و گفت: دشمنان بخواهند غلطی کنند، تمام مراکز آنها در معرض نابودی است.

وی صهیونیست‌ها را مشاور اصلی آمریکا عنوان کرد که می‌خواهند با هزینه آمریکا و کشورهای عربی در منطقه ‌نا‌امنی ایجاد کنند و خود امنیت داشته باشند افزود: آمریکایی‌ها در 20 سال گذشته در مقابل جبهه مقاومت شکست‌های بزرگی خورده‌اند که یک نمونه آن این بود که می‌خواستند دولت قانونی سوریه را سرنگون کنند اما با مقاومت مردمی منطقه نتوانستند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند در عراق بماند، اضافه کرد: فرار برخی از کشورها از عراق آغاز شده و پارلمان عراق حضور آمریکا را غیر‌قانونی اعلام کرد‌ به طوری که هر دولتی بعد از این هم در عراق روی کار بیاد، باید این قانون را اجرا کند.

فرمانده کل اسبق سپاه پاسداران، طوفان خشم و انزجار جبهه مقاومت از دریای مدیترانه تا دریای سرخ، از خلیج فارس تا خزر را برچیننده ‌نیروهای نظامی تروریست‌‌ آمریکا از منطقه دانست و افزود: اشغالگران آمریکایی مجبورند عراق و سوریه و افغانستان را ترک کنند چرا که سیاست‌های بزدلانه آمریکا به بن بست رسیده ‌و سیاست‌های تحریم ایران، بر‌هم‌ زدن برجام و... هم با شکست مواجه شده و نمی‌توانند در خلیج فارس بمانند و باید امنیت منطقه بر‌عهده کشورهای منطقه باشد چراکه از زمان حضور آنها، قتل و غارت و ترور افزایش یافته و هنوز هم مشغول کشتار‌ند.معتقدم خون های پاک شهیدان منطقه دامن این جنایتکاران را می‌گیرد و ریشه آنها را می‌خشکاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :