پرونده قرارداد پیمانکار سازمان پسماند شهرداری همدان و اختلاف نظر‌ها در این حوزه، کار را به بگم بگم‌ها در جلسه اعضای شورای شهر که به شورای شیشه‌ای شهرت دارد، کشاند.
کد خبر: ۸۱۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 11 January 2020
پرونده قرارداد پیمانکار سازمان پسماند شهرداری همدان و اختلاف نظر‌ها در این حوزه، کار را به بگم بگم‌ها در جلسه اعضای شورای شهر که به شورای شیشه‌ای شهرت دارد، کشاند.

به گزارش ایرنا، نشست اعضای شورای اسلامی شهر همدان در حالی وارد صحن هفتاد و یکم شد که محور جلسه از حالت عادی خارج شده بود.

داستان دنباله دار بگم بگم‌ها در شورای شیشه‌ای همدان گویا تمامی ندارد و امروز برخی اعضای شورای اسلامی شهر همدان حالت تهاجمی نسبت به یکدیگر گرفتند.

ایراد‌های قانونی و غیرقانونی بر قرارداد پیمانکار جمع آوری زباله سازمان پسماند از سوی اعضای شورای اسلامی شهر همدان باعث شد تا اظهارنظر‌ها فراتر از این بحث شده و به پیام‌های هشدارگونه تبدیل شود.

برخی اعضای شورای اسلامی شهر همدان با اوج گرفتن اختلاف نظرها، تهدید به افشای پشت پرده‌های مرتبط به شورا و شهرداری کردند.

اوج بگم بگم‌ها تا حدی پیش رفت که سیدمسعود عسگریان رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری عنوان کرد؛ جزییات پشت پرده‌ها را به حراست استانداری تحویل داده است.

حمید بادامی نجات نایب رییس شورای السلامی شهر همدان نیز تاکید کرد: اصل شورای پنجم بر پایه شفاف سازی است و بر این اساس از علنی شدن هرگونه مورد پشت پرده در حوزه شهرداری و شورا استقبال می‌کنیم.

کامران گردان رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز اعلام کرد که هیچ یک از اعضای شورا حق انتقاد از شهردار را ندارد چرا که وی دلخور می‌شود.

حسین قراباغی دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با انتقاد از اعضای این شورا، آن‌ها را محکوم به کوتاه آمدن در مقابل اظهارنظر‌های مدیرکل ستاد بحران همدان کرد و مدعی شد: در بحث آنفلوآنزا بسیاری در همدان فوت کردند و نباید نسبت به سهل انگاری‌ها کوتاهی کرد.

مباحث خارج از چارچوب دستور جلسه شورا نیز با موضع گیری برخی همراه شد که نباید صحن شورا به بیراهه و حاشیه‌ها کشیده شود.

اعضای شورای پنجم در شرایطی تابستان سال ۹۶ سکان سیاستگذاری و نظارت بر مدیریت شهری را در دست گرفتند که رویکرد اصلی آن‌ها شفاف سازی و آنچه خود عملکرد شیشه‌ای می‌نامند، بود.

با این حال در این مدت بار‌ها شاهد عنوان شدن بگم بگم‌ها در صحن شورا بوده ایم که در حد حرف باقی مانده است.

انتظار می‌رود اگر پشت پرده‌هایی در حوزه مدیریت شهری و شورا وجود دارد، بر اصل آنچه که شورانشینان مبنی بر شفاف سازی دوره پنجم می‌دانند، رسانه‌ای شود.

در ماه‌های اخیر بار‌ها شاهد طرح پشت پرده جذب نیرو‌های قراردادی و قرارداد‌های پیمانکاران در شهرداری بوده ایم که هرگز به طور رسمی رسانه‌ای نشده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار